Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beste JPEG instellingen voor web

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beste JPEG instellingen voor web

    Hallo,

    Voor de Weekend Knack - Nikon fotowedstrijd moeten de foto's ingeleverd worden aan max 500 KB per foto. Er zijn geen richtlijnen voor pixelafmetingen en JPEG-compressie.

    Wat is het best? Om de JPEG compressie laag te houden (kwaliteit rond 10) en het aantal pixels te verminderen? Of om het aantal pixels wat hoger te houden en de compressie wat groter (6 ofzo).

    Ik lees hier vaak dat jullie zo tevreden zijn over BD Sizer? Heb het even gegoogled en zie dat het een product is van ID Imager. Kan het dat dit niet werkt op Mac? Heb het gedownload en ik krijg in Text Edit (een soort Notepad) enkel een hoop tekens die nergens op slaan.

    Wie heeft ervaring met het verkleinen van foto's met behoud van de beste kwaliteit. Wat zijn de te volgen stappen? Moet er daarna een Unsharp Mask gebruikt worden? Met welke instellingen ongeveer? Liever meer % of liever een grotere radius?

    Thanks!! Evi.
    www.focusfotografie.be
    www.facebook.com/eviwilmus

  • #2
    Re: Beste JPEG instellingen voor web

    met bestanden van 1000 pixels op 1500 pixels is dat ruim voldoende voor schermpresentatie, en kan het tijdschrift toch nog een mooie afdruk maken van 10 x 15 cm

    ik neem meestal compressie jpg op 8 wat goede kwaliteit geeft voor mij

    het verscherpen doe ik in PS met unsharp mask en de mate van opscherpen hangt af van de foto. (hoeveelheid tussen 50 en 150 %, straal 1,4 pixels , drempel 0 of 1)


    normaal kom je met deze bestanden en compressie steeds uit tussen 300 en 400 kB (enkel bij overdreven opscherpen kom ik wel eens in de buurt van 500 kB)

    veel succes nog met je fotowedstrijd , mvg david

    Comment


    • #3
      Re: Beste JPEG instellingen voor web

      Bedankt al voor je reactie. Voor het afdrukken worden achteraf hoge resolutie bestanden aangeleverd. Dus daar hoef ik me in eerste instantie geen zorgen over te maken. Nu wil een zo hoog mogelijke kwaliteit met max. 500 KB voor schermtoepassingen.
      www.focusfotografie.be
      www.facebook.com/eviwilmus

      Comment


      • #4
        Re: Beste JPEG instellingen voor web

        dan zou ik de resolutie van je scherm nemen
        ( hier enkele voorbeeldjes van de kwaliteit bij 1280x1024 pixels met bestandsgrootte varierend van 350kB - 288kB en 323kB)
        http://daviddebacker.1.googlepages.com/3oogjes.jpg
        http://daviddebacker.1.googlepages.com/neptune.jpg

        Comment


        • #5
          Re: Beste JPEG instellingen voor web

          Oorspronkelijk geplaatst door Evi Wilmus Bekijk bericht
          Hallo,
          Ik lees hier vaak dat jullie zo tevreden zijn over BD Sizer? Heb het even gegoogled en zie dat het een product is van ID Imager. Kan het dat dit niet werkt op Mac? Heb het gedownload en ik krijg in Text Edit (een soort Notepad) enkel een hoop tekens die nergens op slaan.
          Klopt, BDsizer is een heel goed progje, maar werkt jammer genoeg niet op Mac.
          Mvg Tim

          Comment

          Working...
          X