Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zonnebril

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • zonnebril

    even een vraagje

    omdat er teveel reflecties merkbaar waren in deze zonnebril heb ik hem opnieuw ingekleurd.
    nu, op dit ogenblik vind ik hem er nog vrij "fake" uitzien.
    welke bewerkingen kan ik nog toepassen op deze zonnebril-glazen om hem net da extraatje meer te geven?

    wie kan me helpen?



    Stein

  • #2
    Re: zonnebril

    My two cents: als je geen reflecties hebt in een zonnebril, zal het er altijd fake blijven uitzien volgens mij.
    ______
    www.vue.photo

    Comment


    • #3
      Re: zonnebril

      Misschien kan je uit volgend topic wat info halen:
      http://forum.belgiumdigital.com/f7/r...en-223283.html
      Mvg Tim

      Comment


      • #4
        Re: zonnebril

        dat het er zonder reflectie niet uit ziet weet ik wel, maar die kan ik eventueel later nog toevoegen.

        dit topic heb ik al gelezen, maar hetgeen wat ik nou net nodig heb wordt hier niet uit de doeken gedaan. de zonnebril moet een beetje een "glaslook" krijgen.

        Comment


        • #5
          Re: zonnebril

          Het zwart kleuren in een tweede laag doen en dan de transperantie zo maken dat je de reflectie acceptable vindt.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: zonnebril

            of misschien een beetje spelen met de blending modes? Maar de glazen zijn hier eigenlijk wel het belangrijkste onderdeel van de foto, zal misschien niet makkelijk zijn om het niet fake te laten lijken..

            Comment


            • #7
              Re: zonnebril

              Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              Het zwart kleuren in een tweede laag doen en dan de transperantie zo maken dat je de reflectie acceptable vindt.
              nee?

              dat geeft niet het resultaat dat ik wil bereiken, ik wil als resultaat een neutrale zonnebril, volgens mij ontbreekt er alleen nog maar een soort van gla(n)slaag, om de glazen ook op glazen te doen lijken.

              Stein

              Comment


              • #8
                Re: zonnebril

                Oorspronkelijk geplaatst door Nomercy Bekijk bericht
                of misschien een beetje spelen met de blending modes? Maar de glazen zijn hier eigenlijk wel het belangrijkste onderdeel van de foto, zal misschien niet makkelijk zijn om het niet fake te laten lijken..
                belangrijkste onderdeel, niet persé, ze vallen wel op dat is zo.
                maar dit is enkel een crop van de foto, in werkelijkheid staat het ganse gezicht erop.

                Stein

                Comment


                • #9
                  Re: zonnebril

                  ik zal als ik jou was idd gewoon wat fotoshoppen...

                  heb zelf ook ff snel een poging gedaan, wel weer reflectie, maar realistischer ook

                  Comment


                  • #10
                    Re: zonnebril

                    Als ik naar de weerkaatsing van dat soort glas kijk, dan zie ik allerlei rare vormen, kronkels en schijnen....nagebootst, zoiets!
                    Let vooral niet op de slechte selectie, dit is héél snel gedaan als example.
                    Deze laag stond op 50%, omdat je niet veel reflectie wou, maar voor mij mag ze zeker hoger!
                    Ik hou nu eenmaal van mooie sprankelende reflecties.
                    Goed leren kijken is hier de boodschap, 100% zwart is dood en geeft geen glaseffect.
                    Zeker niet eenvoudig of te onderschatten.



                    SF
                    00.00 Gone

                    Comment


                    • #11
                      Re: zonnebril

                      Oorspronkelijk geplaatst door StoneFree Bekijk bericht
                      Als ik naar de weerkaatsing van dat soort glas kijk, dan zie ik allerlei rare vormen, kronkels en schijnen....nagebootst, zoiets!
                      Let vooral niet op de slechte selectie, dit is héél snel gedaan als example.
                      Deze laag stond op 50%, omdat je niet veel reflectie wou, maar voor mij mag ze zeker hoger!
                      Ik hou nu eenmaal van mooie sprankelende reflecties.
                      Goed leren kijken is hier de boodschap, 100% zwart is dood en geeft geen glaseffect.
                      Zeker niet eenvoudig of te onderschatten.
                      SF
                      knap gedaan!! dit vind ik een mooi voorbeeld van wat ik ongeveer bedoel. het lijkt op glas. maar het is spijtig genoeg (en ik vreesde hiervoor) geen antwoord op mijn vraag welke luidt als volgt: "welke bewerkingen kan ik nog toepassen op deze zonnebril-glazen om hem net da extraatje meer te geven?"

                      uit de foto hierboven wordt ik niets wijzer, enkel dat er iemand is die weet hoe het moet.

                      dus kan je me ook vertellen wat je precies hebt gedaan?

                      Stein

                      Comment


                      • #12
                        Re: zonnebril

                        Google is your friend

                        Deze hier, of deze misschien, of hier
                        Maar zeker deze

                        Ik wil maar zeggen: Google+'photoshop reflection sunglasses',en je krijgt een hele lijst, niet allemaal even goed, maar goed genoeg om de werkwijze te leren.
                        Sony α 200 --- Minolta 50/F1,7 --- Minolta 24-105/F3,5-4,5D --- Minolta 75-300 F4.5-5.6 New --- Minolta 70-210/F4 --- Minolta 35-70/F4 --- Minolta 3600HS(d) --- Sigma 300 f4 APO --- Sigma 18 f3.5

                        Comment


                        • #13
                          Re: zonnebril

                          Ik denk dat het onmogelijk is wat je wilt, want glas lijkt op glas omdat het refledcteert. De vormen die je wilt zien, zie alleen door de refelctie.
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                          Comment


                          • #14
                            Re: zonnebril

                            Trek de foto opnieuw of bekijk zonnebrillen en brillen in de realiteit en zie hoe ze reageren.
                            Leren kijken is minstens even belangrijk als technieken in PS.

                            En dan ga je ook weten wat je wil ....
                            Nu heb ik de indruk dat je zelf niet weet wat je wil.

                            Comment


                            • #15
                              Re: zonnebril



                              Een van de methodes:

                              Neem een 2de foto plaats die op een afzonderlijke layer (laag1) bij je 1ste foto (achtergrond kopie).
                              Selecteer op layer achtergrond kopie de glazen van de bril.
                              Ga naar laag1 en voeg een masker toe . Trek de dekking terug tot het gewenste resultaat.



                              (Foto werd snel gedaan / kopie van achtergrond is niet nodig, is meer een gewoonte van me...)

                              gr,
                              Last edited by viero; 29 augustus 2008, 14:02. Reden: kleine toevoeging

                              Comment

                              Working...
                              X