Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

perfecte huidjes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • perfecte huidjes

    kan iemand mij vertellen hoe ik een huid mooi kan maken maar dan niet meteen met de gaussian blur te werken.
    ik wil namelijk wel nog de porieën netjes te zien hebben
    ik heb alles al afgezocht op google
    en daarnaast wil ik vragen wat ik nog kan verbeteren aan mijn fotoskills

    alvast bedankt
    Robbert



    Last edited by rbbrt; 25 augustus 2008, 19:07. Reden: fouten

  • #2
    Re: perfecte huidjes

    Oorspronkelijk geplaatst door rbbrt Bekijk bericht
    en daarnaast wil ik vragen wat ik nog kan verbeteren aan fotoskills
    Robbert
    heel erg vaag....
    en voor de huid te blurren, tweaken, soften ect vind je 1001 tutorials via google of op youtube.
    poof

    Comment


    • #3
      Re: perfecte huidjes

      Oorspronkelijk geplaatst door rbbrt Bekijk bericht
      kan iemand mij vertellen hoe ik een huid mooi kan maken maar dan niet meteen met de gaussian blur te werken.
      ik wil namelijk wel nog de porieën netjes te zien hebben
      ik heb alles al afgezocht op google
      en daarnaast wil ik vragen wat ik nog kan verbeteren aan mijn fotoskills

      alvast bedankt
      Robbert
      Ik doe het 50% via:
      Nik Software: Color Efex pro > portrait > Dynamic skin softner
      en/of 50% via de speciale Dagzz methode, maar die heeft wat meer tijd en kennis nodig!
      De output is echter super mooi en volledig, via levels en opacity te regelen!!
      Eens ik wat meer tijd en minder zorgen heb, zal ik eens een video-tutje maken, als dat mag van mevr. Dagzz, natuurlijk
      SF
      00.00 Gone

      Comment


      • #4
        Re: perfecte huidjes

        Als je echt de professionele manier zoekt, dan is er maar 1 manier, nl wat men noemt 'dodge & burn'.

        Daarvoor gebruik je zeker al niet de 'dodge' en 'burn' tool in het gereedschapspalet van Photoshop. Nee, ofwel maak je 2 curves aanpassingslagen (1 in het midden naar boven en 1 naar beneden). Je voegt aan beide lagen zwart laagmasker toe en gomt of brusht in dit laagmasker om de oneffenheden weg te krijgen.

        Of je maakt een aparte laag boven uw origineel, die je vult met 50% grijs, je zet deze laag in 'soft light' en je schildert er in met zwart of wit, opnieuw om de oneffenheden van de huid weg te krijgen.

        Hou er rekening mee dat je per foto vlug minimum 1 a 3 uur bezig bent op die manier., maar je hebt niks van blur en iedere porie blijft zoals ze was.

        Verder komt er natuurlijk nog heel wat bijkijken, zoals ....zoveeeeel.

        Er zijn natuurlijk nog mogelijkheden, die vlugger gaan en waarbij je ook een 'gevoel van huidtextuur' verkrijgt.

        Heb je een paar dagen? Ik spijtig genoeg niet, vooral omdat ik weet dat de meeste wel eens de 'dodge & burn' techniek proberen maar dan al vlug weer vervallen in hun oude methode van blurren of andere 'alien-skin' technieken.

        Maar al wie het écht meent mag het altijd laten horen.

        Hoedanook, als je niet de d&b techniek gebruikt zal je altijd toegevingen moeten doen.


        En wat uw fotoskills betreft, dan moet je inderdaad wat preciezer zijn, en eventueel een voor en na voorbeeld posten (als het om fotobewerking gaat en niet om de fotografie zelve).

        Comment


        • #5
          Re: perfecte huidjes

          Dit waren ooit een paar goeie threads, maar iemand blijkt daar maniakaal zijn foto's te hebben verwijderd zodat alleen nog een door mij geprobeerde tussenmethode overblijft:

          en ook
          Ik ben op zoek nr een PRO techniek om de huid bij modellen te verzachten. Ik ben niet volledig tevreden met de courante technieken op basis van gaussian blur of surface blur. De huid wordt te vaag. Ik zoek nr een manier om toch nog wat textuur in de huid te houden en het zachte karakter realistisch te houden.


          Ik moet ze *ergens* nog hebben die illustraties, maniac...; maar dat is dan ook alles

          Deze is ook eens ergens op dit forum uiteengerafeld door PSG, dacht ik.
          I'm going to be in London http://nataliataffarel.com/Workshop/And Germany http://www.studio-67.com/workshop/http://www.digitalphotoshopretouching.com/retouch...
          Last edited by maGuy; 25 augustus 2008, 20:51.

          Comment

          Working...
          X