Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Uitsnijtip gevraagt:

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Uitsnijtip gevraagt:

    Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
    Ja, kwibus.
    Ge moet "nieuwe beeldpixels berekenen" afzetten natuurlijk, vooraleer je dat doet.

    Als je 2 op 3 cm aan 300dpi vraagt, dan krijg je dat natuurlijk.
    Wie is hie nu de KWIBUS??

    Als je nu eens goed lees dan zie je dat ik schreef (ik zal hat nog even dik opschrijven) "Het geel omcircelde deel heb ik niet ingevuld"
    Dus die had ik niet aanstaan
    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

    Comment


    • #32
      Re: Uitsnijtip gevraagt:

      Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
      De documentgrootte is 2 bij 3cm (wat logisch is) maar de resolutie staat op 1600 px/inch.
      als ik deze dan op 300 zet dan blijft er maar een foto over van 350x236 pixels.
      En als ge uw eigen tekst eens leest, 't is daarover dat ik het heb.

      En anders trekt ge maar uwe plan.

      Comment


      • #33
        Re: Uitsnijtip gevraagt:

        Mensenlief, wat een onzin, foute denkpistes, misverstanden en foute interpretaties!
        De croptool zo'n oneer aandoen, tssss!!
        Ik zal morgen of zo eens posten hoe het wel in elkaar zit.

        @KVP
        Ik versta uw vraag maar al te goed, maar voor wat gaan die crops dienen?
        bijv: allemaal ratio: 2.3/ 10x15 crops, voor labo print, enz???
        SF
        00.00 Gone

        Comment


        • #34
          Re: Uitsnijtip gevraagt:

          Oorspronkelijk geplaatst door StoneFree Bekijk bericht
          Ik zal morgen of zo eens posten hoe het wel in elkaar zit.
          OK, we zijn benieuwd naar uw professionele uitleg.

          Niet dat ik wakker lig van de werking van 1 klein tooltje; één duizendste van wat er allemaal komt kijken bij photoshop.

          Wat mij betreft: het feit dat de TS zijn vraagstelling moet herformuleren, maakt voor mij duidelijk dat hij gewoon niet weet, waar hij het over heeft.

          Comment


          • #35
            Re: Uitsnijtip gevraagt:

            Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
            Wat mij betreft: het feit dat de TS zijn vraagstelling moet herformuleren, maakt voor mij duidelijk dat hij gewoon niet weet, waar hij het over heeft.
            Wat mij betreft: het feit dat PSG mijn vraagstelling niet weet te beantwoorden, maakt voor mij duidelijk dat het zelf ook niet weet.

            p.s. Ik voel me niet te groot om iets te vragen als ik iets niet weet.
            Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

            Comment


            • #36
              Re: Uitsnijtip gevraagt:

              Ha, neen want ik snap uw probleem nog altijd niet.
              Je stelt trouwens meer dan één vraag.

              Ik heb er eens snel naar gekeken.

              Aangezien je een 3/2 verhouding wilt, ga ik er vanuit dat je een bepaald afdrukformaat in het hoofd hebt. Vul dit dan gewoon in, in de croptool.

              Vb zet de croptool op "30 cm" en "20 cm" en vul niets in voor resolutie.
              Dan krijg je een crop volgens de gewenste verhouding én is uw documentgrootte op 30cm X 20cm gezet.
              Uw dpi/ppi staat dan overeenkomstig uw aantal pixels dat je nog over hebt. Komt het van een 12 Megapixel image en crop je maar een beetje af dan zal dit dicht tegen de 300 dpi staan en dan kan je het zo afprinten.

              Staat de dpi niet goed naar uw goesting, lees dan eens mijn uitgebreide uitleg in die andere thread.

              Maar onthou: dpi/ppi heeft geen enkele betekenis buiten de context van afprinten. Voor de rest maakt het geen rekker uit.
              Last edited by PSG; 23 augustus 2008, 17:33.

              Comment


              • #37
                Re: Uitsnijtip gevraagt:

                toch eens overwegen om naast PS ook lightroom te gaan gebruiken. hier ziet een croptool in en daar kun je de verhouding aangeven. vervolgens kun je vergroten en verkleine. maar de verhouding blijft hetzelfde. heb je de juiste maat dan kun je ook nog met de foto schuiven zodat de compositie klopt.

                succes

                je kunt een 30 dagen testversie gratis downloaden bij adobe

                Comment


                • #38
                  Re: Uitsnijtip gevraagt:

                  Yep, hopelijk gaan ze een boel van lightroom overpompen naar cs4.
                  Dat team van lightroom weet tenminste hoe een interface bouwen.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Uitsnijtip gevraagt:

                    Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
                    Staat de dpi niet goed naar uw goesting, lees dan eens mijn uitgebreide uitleg in die andere thread.
                    Dat is inderdaad lekker leesvoer, ik las het allemaal.
                    Jou uitleg zelf uitgeprint
                    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                    Comment


                    • #40
                      Re: Uitsnijtip gevraagt:

                      @kvp
                      Het spijt me ten zeerste, beste man, maar als je geen antwoord post en nog wat verder gaat squabblen!
                      Tja, dan zul je idd. uw planneke moeten trekken.

                      SF
                      Last edited by StoneFree; 23 augustus 2008, 19:00.
                      00.00 Gone

                      Comment

                      Working...
                      X