Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Randen blij het blurren + voorbeeldfoto

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Randen blij het blurren + voorbeeldfoto

Interactie 1

Zoals in mijn eerste post reeds vermeld: omgezet naar 16 bit, curves en een gaussian blur laag. Geen noise toegevoegd.

Interactie 2

Zelfde als vorige maar met extra laag paint om laatste vuiligheid te verwijderen. Aan paintlaag is heel lichte noise toegevoegd, niet om banding te maskeren maar om zelfde noise van originele achtergrond te bekomen.

Voordeel van deze werkwijze is dat je uw achtergrond kan painten zoals je zelf wil.

Comment

Dankjewel Maniac. Een fraai resultaat. Ziet er goed uit

... en ik wou al enthousiast reageren toen ik me bedacht dat ik het misschien toch beter eens zelf probeerde eerst vooraleer ik opgelucht adem haalde.

Dus: het origineel genomen, verder overal afgebleven, omgezet naar 16 bit, selectie gemaakt rond model en gaussiaans geblurd tot op een punt waar de resterende vuiligheid onderaan eruit kwam te zien zoals op jouw eerste foto ongeveer (kwestie van de mate van blur in te schatten). Maar al direct werd me duidelijk dat zelfs bij een geringere blur dan deze de randen weer manifest de kop op staken. Van zodra ik dan curves aanraakte, was het helemaal niet meer om aan te zien helaas helaas (want curves moeten toch bij haast iedere foto wat worden bijgesteld voor een fraai eindresultaat).

Ziehier mijn resultaat (zonder curves):

Ik blijf dus een beetje met mijn probleem zitten voorlopig, vrees ik. Wat voor iedereen zo vanzelfsprekend lijkt te zijn, schijnt bij mij niet naar behoren te werken. De foto die ik hier postte, of liever de print ervan die het meisje had laten maken op 20/30, is me altijd bijgebleven. Je zag die randen daar nog meer dan op de internetversie, en ik wist niet waar kruipen van schaamte. Sinds die dag ben ik gestopt met blurren, en bedien ik mij van allerlei zeer tijdrovende middelen om mijn achtergronden vlak te krijgen zoals clonen, vrijstellen en achtergrond vervangen, of extra texturen toevoegen om de gebreken te verdoezelen....
      If you always do what you always did, you will always get what you always got.
      www.sylviehuybrecht.be

Comment

Volgens mij komt dit door die selectie.
        Probeer eens zonder die selectie.
        Maak dan een laagmasker en schilder ze, met een zachte brush, weer even out of blur.
        Dus:Ctl+J>G-Blur>L-mask>Paint

SF
        Last edited by StoneFree; 14 augustus 2008, 12:27.
        00.00 Gone

Comment

Dan moet je toch echt proberen van het origineel te linken.
          De link naar het zogezegde origineel heeft maar een resolutie van 1024 X 681 pixels, dus waarschijnlijk is het geresized door uw host Photobucket.

Want als jij zegt te werken op het origineel, werk je dan op uw origineel of op wat je hier gelinkt hebt als origineel (met een res. van 1024 x 681)?

Anders kunnen we bezig blijven en ga je nooit hetzelfde resultaat bereiken natuurlijk.

Comment

Blijkbaar ben ik dan toch niet de enige die last heeft van dit probleem. Ik bekeek net de HoF van week 34 en zag 'mijn' ringen op de voorlaatste foto van 'beeldbedrijf'......
            www.sylviehuybrecht.be

Comment

Sylvie,

Heb je er al aan gedacht dat het probleem gewoon op niveau van uw beeldscherm kan liggen of aan de aansturing ervan.

Maak eens een gradient aan van volledig wit to volledig zwart; trek die in een diagonaal en zie of uw scherm dit kan weergeven zonder banding.

Is dit niet het geval, kijk dan eens na of uw scherm op minstens 24 bit staat in Windows/Mac en kijk ook eens de kleursettings na in Photoshop.

Comment

Working...
              X