Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

omzetten naar jpg

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• omzetten naar jpg

Ik heb een vraagje ivm het omzetten van .psd naar .jpg
    Is het mogelijk dat je verliest aan saturatie en contrast bij het omzetten van een psd file in photoshop naar een jpg-file die je kan posten op bd.
    En hoe voorkom je dit of los je dit op?

(mijn werkwijze is volgende: psd file verkleinen, dan opslaan als jpg zodanig dat ik rond de 200kb zit)
    Met vriendelijke groeten,
    Bernus

Re: omzetten naar jpg

Oorspronkelijk geplaatst door bernus Bekijk bericht
    Ik heb een vraagje ivm het omzetten van .psd naar .jpg
    Is het mogelijk dat je verliest aan saturatie en contrast bij het omzetten van een psd file in photoshop naar een jpg-file die je kan posten op bd.
    En hoe voorkom je dit of los je dit op?

(mijn werkwijze is volgende: psd file verkleinen, dan opslaan als jpg zodanig dat ik rond de 200kb zit)
    Je vergeet waarschijnllijk om eerst ook nog de colorspace te converteren naar srgb. Daardoor krijg je dat verlies aan saturatie en contrast.
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

hallo weet niet of het juist is wat ik je nu vertel
      maar als ik mijn psd omzet naar .jpg doe ik op voorhand geen verkleining .
      gewoon omzetten in jpg en dan via bd sizer omzetten naar het juiste formaat .denk dat dan je foto het zelfde blijft zodat je niets verliest aan kwaliteit. als dit niet juist is vind ik het niet erg om op de vingers getikt te worden zo leer ik dan ook nog wat bij hé
      Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
      Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

Comment

In Photoshop is er ook een functie 'save for web' (althans is CS2 _ maar ik neem aan dat die ook in CS3 beschikbaar is gebleven).
        Hierbij kan je in één handeling de gewenste nieuwe afmetingen opgeven, wordt je resolutie automatisch naar 72ppi gebracht, kan je het bestandstype kiezen en wordt een gekoppelde profiel verwijderd.

Guy
        www.guydewestelinckfotografie.be

Comment

Je vergeet waarschijnllijk om eerst ook nog de colorspace te converteren naar srgb. Daardoor krijg je dat verlies aan saturatie en contrast.
          Waarschijnlijk zit hier ergens een fout in mijn werkwijze. Ik neem foto's in sRGB en meestal in RAW.
          Bij het openen in PS vraagt die:
          The document "xxx" has an embedded color profile that does not match the current RGB working space.
          Embedded: adobe RGB (1998)
          Working: Monitor RGB - 17 inch LCD monitor
          What would you like to do?
          O use the embedded profile (instead of the working space)
          O convert document's colors to the working space
          O discard the embedded profile (don't color manage)

Ik kies daar het eerste (use the embedde profile) omdat ik dacht dat ik zo het minste kwaliteitsverlies zou hebben. Is het dan beter dat ik de 2de keuze neem?

In Photoshop is er ook een functie 'save for web'
          Dit werkt inderdaad eenvoudiger.
          Met vriendelijke groeten,
          Bernus

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bernus Bekijk bericht
            Waarschijnlijk zit hier ergens een fout in mijn werkwijze. Ik neem foto's in sRGB en meestal in RAW.
            Bij het openen in PS vraagt die:
            The document "xxx" has an embedded color profile that does not match the current RGB working space.
            Embedded: adobe RGB (1998)
            Working: Monitor RGB - 17 inch LCD monitor
            What would you like to do?
            O use the embedded profile (instead of the working space)
            O convert document's colors to the working space
            O discard the embedded profile (don't color manage)

Ik kies daar het eerste (use the embedde profile) omdat ik dacht dat ik zo het minste kwaliteitsverlies zou hebben. Is het dan beter dat ik de 2de keuze neem?
            Mijn working colorspace is Adobe RGB. Converteren naar srgb/8bit doe ik enkel als ik een jpg wil distilleren van een tiff of psd.
            In jouw geval zie ik 2 opties:
            - working colorspace ook op Adobe RGB zetten, en bij het maken van een jpeg
            eerst "convert to srgb 1966 . . ." uitvoeren
            - working colorspace op srgb laten, en je raws ontwikkelen naar srgb ipv Adobe RGB
            David Leemans
            Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Working...
            X