Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hdr

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Hdr

Oorspronkelijk geplaatst door rvandenacker Bekijk bericht
    Wat kan je geen typische Hdr noemen? De eerste of de tweede foto, of je voorbeeld?

Grtz
    Mijn voorbeeld is geen typische HDR.

Dat wat jij gemaakt hebt neigt naar de typische HDR. Alleen moet hij beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door maniac Bekijk bericht
      Mijn voorbeeld is geen typische HDR.

Dat wat jij gemaakt hebt neigt naar de typische HDR. Alleen moet hij beter.
      Enige tips hoe ik die dan beter kan maken?

Grtz
      If it doesn't break you, it makes you stronger!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rvandenacker Bekijk bericht
        Enige tips hoe ik die dan beter kan maken?

Grtz
        « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

Comment

Ik maak normaal geen 'typische' HDR fotos.
          En als ik er al eens een wil maken bij wijze van experiment, maak ik hem met Photomatix.
          Daarvoor gebruik ik de trialversie, die geen limiet overschrijdingsdatum kent. Photomatix plaatst enkel 3 logos over uw foto, zodat je hem in principe niet kunt gebruiken.
          Je kunt dit omzeilen door dezelfde foto 2 maal te ontwikkelen met exact dezelfde waarden. Alleen moet je bij de tweede ontwikkeling de foto's ondersteboven én links/rechts flippen alvoor je ze ontwikkelt in Photomatix.
          Nadien, keer je de foto van de 2de ontwikkeling opnieuw ondersteboven en flip je omgekeerd. In Photoshop leg je dan beide fotos over elkaar en gom je het logo weg.
          Klinkt wat omslachtig, maar als je maar enkele fotos per jaar maakt in HDR, maken die paar minuten extra werk niet veel uit.

In Photoshop kan je ook dit HDR effect wat benaderen met Shadow/highlights en USM.
          Google maar eens.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door maniac Bekijk bericht
            Ik maak normaal geen 'typische' HDR fotos.
            En als ik er al eens een wil maken bij wijze van experiment, maak ik hem met Photomatix.
            Daarvoor gebruik ik de trialversie, die geen limiet overschrijdingsdatum kent. Photomatix plaatst enkel 3 logos over uw foto, zodat je hem in principe niet kunt gebruiken.
            Je kunt dit omzeilen door dezelfde foto 2 maal te ontwikkelen met exact dezelfde waarden. Alleen moet je bij de tweede ontwikkeling de foto's ondersteboven én links/rechts flippen alvoor je ze ontwikkelt in Photomatix.
            Nadien, keer je de foto van de 2de ontwikkeling opnieuw ondersteboven en flip je omgekeerd. In Photoshop leg je dan beide fotos over elkaar en gom je het logo weg.
            Klinkt wat omslachtig, maar als je maar enkele fotos per jaar maakt in HDR, maken die paar minuten extra werk niet veel uit.

In Photoshop kan je ook dit HDR effect wat benaderen met Shadow/highlights en USM.
            Google maar eens.
            Bij mij gaat het waarschijnlijk wel verder dan een paar keer in het jaar. Ik zou het eventueel altijd gebruiken (met een normaal effect! Niet elke keer zo iets speciaals), ik bedoel, je hebt niets uitgebrand, niets te donker. Perfect toch?

Ik heb ondertussen wel een plug-in voor Tonemapping in Photoshop dus geen probleem meer wat dat betreft!

Grtz
            If it doesn't break you, it makes you stronger!!

Comment

Heel knap
              ben ook altijd in voor HDR

[Mod]

Volgens de forumregels is het niet toegestaan om foto's te posten in andermans topic
              Daarom verwijderd.

Soeki Wan
              Last edited by Soeki Wan; 13 april 2009, 22:02.

Comment

Working...
              X