Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fotos in batch op vast formaat brengen (zwart rondom)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • fotos in batch op vast formaat brengen (zwart rondom)

    klein probleempje: ik heb een digitaal fotokader gekocht en het ding wil blijkbaar alleen fotos in landscape weergeven. Dus alle fotos moeten in het formaat 3 (lengte) op 2 (hoogte) zijn
    Dus wat ik nu wil doen is de portrait-fotos die ik wil weergeven op dit digitaal fotokader omvormen naar landscape.
    Vraag: hoe kan ik in batch een reeks (portrait)fotos omvormen naar 3x2 landscape (met links en rechts zwart)?
    mijn fotosite

  • #2
    Re: fotos in batch op vast formaat brengen (zwart rondom)

    in photoshop is dat eenvoudig, eerst maak je een handeling : aanpassen canvasgrootte met de breedte 225 procent en kleur canvas zwart

    die handeling kan je in batch verwerken (Bestand >>automatisch batch) , mvg david

    Comment


    • #3
      Re: fotos in batch op vast formaat brengen (zwart rondom)

      david,
      dank voor de reactie maar dat is niet echt wat ik zoek, want mijn fotos moeten niet gewoon van portrait naar landscape: er zitten alle soorten verhoudingen tussen, dus ik kan niet werken met een actie in PS
      mijn fotosite

      Comment


      • #4
        Re: fotos in batch op vast formaat brengen (zwart rondom)

        Oorspronkelijk geplaatst door JanVG Bekijk bericht
        klein probleempje: ik heb een digitaal fotokader gekocht en het ding wil blijkbaar alleen fotos in landscape weergeven. Dus alle fotos moeten in het formaat 3 (lengte) op 2 (hoogte) zijn
        Dus wat ik nu wil doen is de portrait-fotos die ik wil weergeven op dit digitaal fotokader omvormen naar landscape.
        Vraag: hoe kan ik in batch een reeks (portrait)fotos omvormen naar 3x2 landscape (met links en rechts zwart)?
        Hallo, JanVG

        Haal deze even op.
        freeware en zeker de moeite.
        (opent en view't zelfs RAW files)

        In Tools > batch, kun je dat, als geen ander! (wel, adv. optons kiezen)
        Size, foto, bijv: langste zijde: 400px en dan het canvas, kies kleur, op: 500x750, appart in te stellen, eventueel met boordjes, shaduw en al !!
        Chique hoor

        Prachtige freeware en net wat je zoekt

        .....et ça marche

        Groetjes
        vero
        Last edited by Veronique; 30 juli 2008, 00:59.
        « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

        Comment


        • #5
          Re: fotos in batch op vast formaat brengen (zwart rondom)

          Jan,

          Met IDimager kun je batchen naar canvas grootte. Dat zou precies moeten doen wat je nodig hebt voor je fotokader. De canvas grootte geef je dan op, de achtergrond keur en de batch zal automatisch de grootte aanpassen binnen het canvas. Dit zowel voor portait als landscape foto's. Vergeet niet een output folder op te geven voor je batch

          Hert
          Last edited by Havezet; 30 juli 2008, 02:28.

          Comment


          • #6
            Re: fotos in batch op vast formaat brengen (zwart rondom)

            hartelijk dank allen, vooral dan aan Hert die me (bij nacht (en ontij)) toch steeds de moeite neemt om me te vertellen dat het meestal ook in IDI kan.
            Ik had al zoiets gehoopt! merci Hert, Vero en David
            mijn fotosite

            Comment

            Working...
            X