Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

uitgebrande lucht wegwerken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: uitgebrande lucht wegwerken

@ frankonl: Ja hoor, heb een Nikkor 16-85mm f/3.5-5.6G ED VR

nuja, volgende keer beter eh

Comment

ik denk ook dat ge u Wit balans moet instellen op het weer dat er op dat ogenblik is ( foto maken en dan controleren ) vooral om die blauw zweem
      leike

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tmh Bekijk bericht
        Blauwe lucht in twee stappen:
        1. Selecteer ruwweg de witte lucht.
        2. Kies "selective color" (of hoe dat ook mag heten in het nederlands), kies "Method : Absolute" en "Colors : White" en zet tenslotte de cyaanregelaar op ongeveer 30 en de magentaregelaar op ongeveer 15. Dit laatste naar smaak en aan te passen aan de foto.
        Handig en dit werkt goed zolang de foto niet te veel lucht bevat, anders is het resultaat wat onnatuurlijk. Bedankt voor de tip!
        Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Op zicht zou je het natuurlijker kunnen maken door er dan nog een gradient over te zetten, afhankelijk van waar de zon precies komt. Het is nog steeds wat onnatuurlijk, maar toch iets natuurlijker.

Comment

Bekend probleem. Adobe Lightroom 2 heeft hiervoor eindelijk de oplossing.
            "Adjustment Brush".
            Ik heb het van de week zelf uitgeprobeerd. In 1 woord, FANTASTISCH.
            Kijk hier voor een demo.
            Canon 450D | Canon 50D | Canon 10-22 mm f/3.5-4.5 USM | Canon 17-55 2.8 IS USM | Canon EF-S 18-200mm F/3.5-5.6 IS | Speedlight 430EX | Cokin Z-PRO (100mm) Filter System
            http://www.flickr.com/photos/dollias/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dollias Bekijk bericht
              Bekend probleem. Adobe Lightroom 2 heeft hiervoor eindelijk de oplossing.
              "Adjustment Brush".
              Ik heb het van de week zelf uitgeprobeerd. In 1 woord, FANTASTISCH.
              Kijk hier voor een demo.
              http://www.photoshopuser.com/lightroom2/
              Met Nikon Capture NX(2) kan dit ook, met de zgn color control points. HEEEL handig. Capture NX1 is trouwens momenteel redelijk geprijsd (rond de 50 EUR als ik mij niet vergis, bij Konijn). Lightroom lijkt wel nog meer mogelijkheden te bevatten.
              Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
              And why do we fall, Bruce?

Comment

Nogmaals bedankt voor alle tips, programma's en bezorgde bewerkingen!

Comment

allez tis goed, maar hoe doe je dat in paint shop?? ikweet het begot niet hoor.
                  Sony RX10 Mark IV
                  nog een fijne dag verder!
                  Guido

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guido1956 Bekijk bericht
                    allez tis goed, maar hoe doe je dat in paint shop?? ikweet het begot niet hoor.

De bewerking en uitleg die ik hierbij gaf,gelden voor Paint shop pro.

Walter
                    D850

Comment

Working...
                    X