Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D80 omzetting van Raw naar jpg bevat meer ruis, hoe komt dat

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• D80 omzetting van Raw naar jpg bevat meer ruis, hoe komt dat

hoi,

Ik trek de foto's jpg & raw tesamen.

Als ik de raw bewerk met CS3 , is ie meestal met meer ruis en van slechtere kwaliteit.

Moet dat normaal niet andersom zijn ?

wat zou ik verkeerd kunnen doen ?

mvg,

Valentino
    Met mijn nikon in de hand, kom ik door het land

Re: D80 omzetting van Raw naar jpg bevat meer ruis, hoe komt dat

plaats eens een link met het origneel en de bewerkte versie dan kunnen we daar beter op reageren.

Comment

Ik heb ook al gemerkt dat de Raw-omzetting van mijn foto's in Photoshop CS3 enorm veel ruis bevat. Nog een aantal keren geprobeerd en daarna opgegeven, al mijn raw-omzettingen gebeuren nu via Lightroom.
      Nikon D80
      18-200mm VR II f/3.5-5.6
      50mm f/1.8

Comment

hey,

ja , ik wou ervoor al foto's erbij posten, maar , het lukt me niet om foto's te posten.

Als je een foto op je bureaublad hebt, hoe laadt je het op ?

groetjes,

Valentino

Comment

Je moet hem eerst ergens op internet zetten. of op je eigen webspace, paintbucket, flixR of een andere website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jessey Bekijk bericht
            Je moet hem eerst ergens op internet zetten. of op je eigen webspace, paintbucket, flixR of een andere website
            dan moet ik dat doen,ja :-)

Comment

Volgens mij is dat gewoon omdat je fototoestel al een deel van de ruis wegwerkt bij de omzetting naar JPG. Bij RAW is dit niet gebeurd dus hier zit de volle 100% ruis nog op.

Comment

Denk ook dat het iets te maken heeft met de automatische omzetting die je toestel reeds doet in Jpeg. Meestal vind ik de Jpeg's mooie en valt mijn raw versie dik tegen.
                Ben absoluut geen expert, maar ervaar wel hetzelfde probleem.
                Dit valt erg op wanneer ik HDR's maak: met jpeg's zien die er goed uit, met RAW's is alles erg "ruizig"...

Comment

Inderdaad: bij de omzetting naar jpg in de camera is er ruisonderdrukking.
                  Bij raw moet je dat achteraf zelf doen indien gewenst.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door S02 Bekijk bericht
                    Inderdaad: bij de omzetting naar jpg in de camera is er ruisonderdrukking.
                    Bij raw moet je dat achteraf zelf doen indien gewenst.
                    Gebruik ViewNX van Nikon. Deze gebruikt de instellingen zoals je fototoestel ze ook zou gebruiken.

Zelf gebruik ik CaptureNX2. Daar kun je hetzelfde mee als met ViewNX, maar je kunt ook nog veranderingen aanbrengen. Exporteer naar Tiff en trek binnen in het programma van je keuze.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hammer Bekijk bericht
                      Ik heb ook al gemerkt dat de Raw-omzetting van mijn foto's in Photoshop CS3 enorm veel ruis bevat. Nog een aantal keren geprobeerd en daarna opgegeven, al mijn raw-omzettingen gebeuren nu via Lightroom.
                      Die gebruikt dezelfde ACR
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Working...
                      X