Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Elfje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Elfje

Mijn dochter is vandaag jarig en wordt al 5 jaar! Zij is een grote fan van Disney en vooral van Tinkerbel van Peter Pan. Onlangs zag ik ergens in een boekje een foto van een kindje waarvan ze een elfje gemaakt hadden. Je weet wel, met een mooi elfenkleedje, een sprookjesachtige achtergrond, ...

Weet er iemand van jullie hoe ik dat kan doen met onderstaande foto van mijn dochter of waar ik eventueel een tutorial over dit onderwerp kan vinden (ben al een tijdje vruchteloos aan het googelen)

Ik kan werken met photoshop CS3 (of zou het toch moeten kunnen na een paar cursussen) maar heb gewoon geen idee hoe ik hier aan zou moeten beginnen.

Alvast heel erg bedankt

Els

Re: Elfje

Bedoel je zoiets?

Dat is heus niet zo moeilijk als je de juiste foto's hebt. Op sites als http://www.sxc.hu/ kan je gratis kopierechtvrije foto's afhalen. Met zoektermen als "Flower", "Daisy", "Dragonfly wings" of "Butterfly wings" bekom je al een hele resem foto's die handig kunnen zijn. Vervolgens is het gewoon een kwestie van de achtergrond van de verschillende foto's te verwijderen en ze te combineren. De volgende zaken heb ik ook nog toegepast:
    * Filter>Liquify om je dochter een puntoortje te geven
    * De volgende laageffecten opdat het zou lijken alsof ze licht geeft: Inner & Outer Glow en Color Overlay
    * Handmatig de schaduw & het kleedje inschilderen.

Helaas blokkeerde Photoshop nadat ik het opgeslaan had, dus ik kan je niet de psd-file geven.

Comment

ik weet niet wat je juist in gedachten had...
      Een simpele fotobewerking is mogelijk... zoals hierboven..

of een digitaal schilderwerk.. wat heel veel tijd en moeite kost..

Kijk bv. maar eens bij deze madam http://cosmosue.deviantart.com/

Digitaal schilderkunst beginnende van foto's of 3D beelden..
      Ze maakt graphics voor world of warcraft bv.. (affiches of wallpapers enz)

good luck ;-)
      poof

Comment

bedankt al voor de reacties.

Ik ben zelf ook al een beetje bezig geweest en dit heb ik tot nu toe.

Perfect is het zeker nog niet maar voor de moment zit ik vast met het kleedje.
        Ik krijg er niet echt iets deftig van gemaakt. Iemand enige suggesties

thanks

Els

Comment

je kan voor vleugeltjes en kleedje wat inspiratie opdoen en kijken op http://www.wallpapers-tlc.com/wallsfairy.html
          samen met een mooie foto geeft dat

met vriendelijke groeten, david

Comment

naar aanleiding van jullie geweldige opmerkingen ben ik ook eens aan de slag gegaan met bestaande achtergronden, ... Te kitcherig of niet???

Niet letten op de kleedjes ... die volgen nog

Els

Comment

ik vind het mooi

Comment

Hoi Els,

Leuke foto van je dochter. Als je het zelf wilt doen kun je inderdaad best leuke resultaten bereiken, zoals de fotobewerkingen die er al onderstaan.

Maar misschien is het een leuk idee om zo’n foto met beeldbewerking te laten maken. Bij Elf’s and Angels (in Antwerpen) doen ze dat super realistisch. Je moet maar eens op hun site gaan kijken: www.elfsandangels.be

Groetjes,
                mileZ

Comment

Working...
                X