Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem met kleuren!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Probleem met kleuren!

Ik heb een probleem en weet niet aan wat het ligt. Ik heb dus een RAW foto bewerkt in cs3 tot die de juiste kleuren had. Ik sla die dan op in jpg. Bekijk ze via windowsviewer nog steeds hetzelfde.

MAAAAR als ik ze dan upload op eender welke site verlies ik de kleurenkracht, de foto wordt precies grauw, zet ik de foto als desktop achtergrond wordt ze ook grauw, open ik de foto in photostudio wordt ze ook grauw.

Waar ligt dan het probleem, als mijn scherm slecht zou ingesteld staan zouden de kleuren in CS3 toch ook grauw moeten zijn en niet zo mooi en helder en vooral warm.
    Ligt het probleem dan bij een verkeerde kleurinstelling van het programma zelf of wat is hier het probleem want ik weet het niet...
    http://www.melissavanbelle.be

Re: Probleem met kleuren!

Omzetten naar sRGB kleurprofiel alvorens op web te plaatsen
    Canikon 40D - D200, D300

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mexicano Bekijk bericht
      Omzetten naar sRGB kleurprofiel alvorens op web te plaatsen

Ze staan op srgb , allé op rgb zegt cs3, maar in de colour settigns staat hij op srgb.

Ik vinnet raar als ik de foto op mn achtergrond plaats en er dan de windowsviewer naast zet dat het 2 totaal verschillende beelden zijn...
      http://www.melissavanbelle.be

Comment

ik weet het hier niet van buiten maar ergens rechts op de menu balk

proof color en proof setup windows rgb of workspace, zie je verschil dan heb je een verkeerd kleurprofiel. Heb zo is aan fotos gewerkt maten afdrukken en grauw terug gekregen snapte ni waarom opt scherm waren ze goed, cs3 ook tot ik proof setup deed en besefte dat ik een verkeerd kleurprofiel had.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Melissa Van Belle Bekijk bericht
          Ze staan op srgb , allé op rgb zegt cs3, maar in de colour settigns staat hij op srgb.

Ik vinnet raar als ik de foto op mn achtergrond plaats en er dan de windowsviewer naast zet dat het 2 totaal verschillende beelden zijn...
          Dat is de instelling van PS, niet van je foto.

Dus: EDIT>CONVERT TO PROFILE en dan sRGB kiezen.

Comment

Working...
          X