Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Van 1 foto 9 foto's maken en printen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Van 1 foto 9 foto's maken en printen

Ik wou 1 foto in 9 stukken verdelen en zo dan op 9 velletjes foto papier printen maar de kwaliteit laat te wensen over, heeft iemand een idee hoe ik dit het beste kan doen?

Foto is 2592 op 1944pixels

Ik heb de foto in stukken gesneden, lukt makkelijk met photoshop maar kwaliteit is slecht

Re: Van 1 foto 9 foto's maken en printen

normaal drukt men af op 300 dpi, wat jouw foto juist voldoende maakt voor 9 foto's van 7.3 cm op 5.5 cm
    stel dat de foto nog goed oogt als je hem afdrukt op 150 dpi, dat maakt 9 foto's van 14.6 cm op 11 cm
    voor grotere foto's heb je onvoldoende pixels, tenzij je op zoek gaat naar speciale programma's om je foto te vergroten, mvg david

Comment

Met Qimage is dit geen probleem !

MVG, Jeff
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Afbeelding openen.
        Slice tool selecteren.
        Rechtsklikken op afbeelding => Divide slice.
        Divide horizontaly in "3"
        Divide vertically in "3"
        File => Save for Web & devices (JPEG, maximum bvb)
        Save => images only
        succes

Comment

foto gewoon laten zoals die is en dan in het printer menu bij de papierkeuze aangeven dat je een poster wilt printen, printer regelt dan de verdeling en je kunt zelf bepalen hoeveel velletjes papier van welke maat je wilt gebruiken.
          is afhankelijk van je printer, maar in de meeste printers zit dit in het printermenu.

succes

Comment

Working...
          X