Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe beste zwart-wit omzetting

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hoe beste zwart-wit omzetting

Hallo iedereen,

Ik zou graag enkele kinderfoto's omzetten van kleur naar zwart-wit. Wanneer ik dit automatisch via photoshop laat gebeuren, ben ik maar matig tevreden met het resultaat. Ik ben niet echt bedreven met photoshop, is er iemand die me stapsgewijs kan uitleggen hoe ik het 'beste' resultaat kan krijgen?

Alvast heel hartelijk dank!
    Vriendelijke groeten, Sven
    Nikon D80 + Tokina 12-24 f4 + Tamron 28-75 f2.8 + Nikkor 50mm f1.8 + Nikon SB600 en een Canon Powershot S5 IS.

Re: Hoe beste zwart-wit omzetting

Als je CS3 hebt gebruik dan een "Black & White" adjustment layer. En desnoods dernaa nog wat met de Curves spelen.
    mijn website

Comment

Je krijgt ook goeie resultaten met kanaalmixer (onder afbeelding > aanpassingen )

Vink monochroom aan en speel met de sliders van de RGB kanalen.
      Stap voor stap uitleggen is moeilijk omdat elke foto anders is.Proberen is de enige goede en gemakkelijke manier (de ene keer moet je meer het rood toevoegen dan anders etc )
      Er wordt gezegd dat de som van de aanpassingen niet hoger mag zijn dan 100 % maar dat klopt echt niet altijd.

Succes !

Comment

Russel brown methode
        origineel, hierop 2 aanpassinglagen hue/sat, de bovenste sat helemaal naar rechts, laagmodus op kleur, met de eerste laag nu met de hue en een beetje sat spelen.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Russel brown methode
          origineel, hierop 2 aanpassinglagen hue/sat, de bovenste sat helemaal naar rechts, laagmodus op kleur, met de eerste laag nu met de hue en een beetje sat spelen.

Je bedoelt waarschijnlijk, "bovenste laag helemaal naar links"
          en het is de onderste laag die op kleurmodus staat.

gr,

Comment

gisteren een beetje zitten proberen volgens jullie tips, maar ik denk dat ik nog veel moet oefenen! De resultaten zijn momenteel nog niet bevredigend. Denk dat ik maar eens een cursus zal moeten volgen
            Vriendelijke groeten, Sven
            Nikon D80 + Tokina 12-24 f4 + Tamron 28-75 f2.8 + Nikkor 50mm f1.8 + Nikon SB600 en een Canon Powershot S5 IS.

Comment

Mocht je CS3 hebben, daar zit er nu eentje in die mooi resultaten boekt en dan daarna nog wat spelen met brightness en contrast... (heeft ook nieuwe mogelijkheden vanaf CS3... dus ... :-)

Tim
              Canon Eos 30D - Lumix DMC-TZ5EG-S / Tamron 17-50-2.8 / Vivitar 100-400 • Imac 24inch • The right to fail is the essence of creativity ! • http://timwilmsen.blogspot.com

Comment

Kijk eens in het forum "tips en truks", een sticky topic bovenaan de pagina
                http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=129689
                meer over mijn fotografie is te vinden op
                http://www.nandoonline.com

Comment

Working...
                X