Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

persoon uit foto halen met photoshop elements 6

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • persoon uit foto halen met photoshop elements 6

    ik wil een persoon uit een foto halen en op een andere achtergrond zetten,
    dat is mij gelukt met de tool snelle selectie en vervolgens kan ik de persoon eruit halen met de tool vrije transformatie, maar helaas krijg ik hem niet geplakt op een andere afbeelding
    misschien is er iemand die mij dat stap voor stap uit zou kunnen leggen?
    ik maak gebruik van de nederlandse versie photoshop elements 6

  • #2
    Re: persoon uit foto halen met photoshop elements 6

    Dit zou niet moelijk mogen zijn. Ik gebruik elements niet maar ik denk dat de bewerking vrij analoog is aan CS.
    Zorg ervoor dat de (uitgeknipte) persoon geslecteerd is, dit kan je zien doordat er een bewegende stippellijn rond verschijnt en dan met RMK of ctrl-c (windows) kopiëren. Vervolgens ga je dan naar de afbeelding waarop je het geknipte wil plakken. RMK plakken of ctrl-v. Nu zal je zien dat er een nieuwe laag is aangemaakt met daarin hetgeen je uit de andere tekening had geknipt.

    groeten, D

    Comment


    • #3
      Re: persoon uit foto halen met photoshop elements 6

      hoi d,

      bedankt voor je reactie en je hulp super!!
      ga het zo direct proberen, en laat weten of het gelukt is...
      nogmaals bedankt!

      groetjes grietje

      Comment


      • #4
        Re: persoon uit foto halen met photoshop elements 6

        Je zet beide foto's op het scherm . met snelle selectie heb je de persoon geselekteerd. Met de verplaatstool bovenste werktuigje op de balk moet je op de geselekteerde persoon gaan staan en verslepen naar de andere foto.Staat je persoon goed in de nieuwe foto ga dan naar LAGEN (helemaal boven)en klik je beneden EEN LAAG MAKEN aan en de persoon staat vast . Vervolgens opslaan als . Proberen maar,zo moet het lukken.

        Comment


        • #5
          Re: persoon uit foto halen met photoshop elements 6

          bedankt voor jullie reacties en hulp in deze. het is mij op beide manieren gelukt ! ik ben er blij mee want het heeft mij 2 weken bloed, zweet en tranen gekost, terwijl de oplossing zo simpel was en steeds vlak voor mijn neus heeft gezeten .
          nogmaals bedankt!!

          groetjes grietje

          Comment

          Working...
          X