Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Meerdere foto's kaderen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Meerdere foto's kaderen

    Hallo,

    ik ben wat aan het proberen met Photoshop (CS3) maar ik kom er niet helemaal uit.
    Ik wil graag een viertal foto's in één Jpeg-bestand kaderen, allen met dezelfde doorlopende achtergrond.

    Het idee is om één grote afbeelding te gebruiken en dan aan de zijkant drie kleinere afbeeldingen. Om alle vier de afbeeldingen moeten dezelfde, doorlopende, achtergrond komen. Weet iemand hoe ik dit voor elkaar krijg in photoshop? Ik heb inmiddels het kader om de grote foto wel voor elkaar.

    Gr, Boxum56
    KM 5D, 18-70 3.5-5.6 / 17-70 2.8-4.5 / 28-75 2.8 / 50 2.8 / 75-300 4-5.6 / 2 Gb @ Velbon

  • #2
    Re: Meerdere foto's kaderen

    maak dan eerst de achtergrond groot genoeg en versleep je foto's daarheen met verplaatsgereedschap (of ook met copy/paste) , mvg david

    Comment


    • #3
      Re: Meerdere foto's kaderen

      Ja dat lukt wel maar het is het idee om het formaat niet te veranderen, ik wil graag de huidige resolutie behouden. Er moeten zeg maar om de 3 foto's aan de zijkant kaders komen die dwars door de grote foto heen gaan en de achtergrond laten zien.

      Bedankt voor de hulp i.i.g.
      KM 5D, 18-70 3.5-5.6 / 17-70 2.8-4.5 / 28-75 2.8 / 50 2.8 / 75-300 4-5.6 / 2 Gb @ Velbon

      Comment


      • #4
        Re: Meerdere foto's kaderen

        bedoel je dan meer zoiets?
        selecteer dan een kleine foto, bewerken selectie kader bv 10 px, ga op de laag staan van je grote foto en knip de selectie eruit , mvg david

        Comment


        • #5
          Re: Meerdere foto's kaderen

          Juist dat bedoel ik! Dus gewoon kaderen, de laag selecteren en verwijderen? Ik ga het morgen eens uitproberen....

          Thanx voor de tips!
          KM 5D, 18-70 3.5-5.6 / 17-70 2.8-4.5 / 28-75 2.8 / 50 2.8 / 75-300 4-5.6 / 2 Gb @ Velbon

          Comment


          • #6
            Re: Meerdere foto's kaderen

            [MOD]
            Even verplaatst naar ene gepaster forumdeel


            Betreft bewerking in photoshop = fotobewerking

            Comment

            Working...
            X