Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ongewenste personen uit foto knippen met PS3 met achtergrond behouden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ongewenste personen uit foto knippen met PS3 met achtergrond behouden

    Hallo,

    Vroeg me af hoe ik een ongewenste persoon vanop een foto kan uitknippen en de achtergrond behouden (zonder wit gat in de foto) met PS3 ?

    Kan wel andere stukjes van de achtergrond kopieren, en kunstmatig plakken of deze kleuren opensmeren, maar je ziet dit op de foto natuurlijk dat dit niet echt is.

    Iemand een 'professionelere' methode?

    Thanks,
    Innovator

  • #2
    Re: Ongewenste personen uit foto knippen met PS3 met achtergrond behouden

    dat is voor elke foto anders , post maar eens een voorbeeldje , mvg david

    Comment


    • #3
      Re: Ongewenste personen uit foto knippen met PS3 met achtergrond behouden

      Dit verschilt inderdaad van foto tot foto

      Als je maar één exemplaar hebt van je foto is het een goede manier om met de clone stamp een gelijkaardig gebied erover te zetten, en dit dan eventueel met de healing brush afwerken.

      Als je toevallig enkele seconden later ongeveer dezelfde foto hebt getrokken kan je het volgende doen.
      1. Zet beide foto's in een aparte layer
      2. Selecteer de twee layers
      4. Edit>auto-align layers>auto (dit vervormt je tweede foto wat zodat de objecten zich op dezelfde plaats zullen bevinden als op de eerste)
      5. De mensen staan op de volgende foto waarschijnlijk op een beetje een andere plaats, waardoor je nu gewoon kan gommen en de achtergrond van de onderliggende laag zichtbaar kan maken (best een gom met zacht rand)

      Ik hoop dat dit wat hielp, ik denk niet dat er veel beter methodes zijn. Met de Clone Stamp en Healing Brush is wel een geduldwerkje, maar kan je zeker ook mooie resultaten mee bekomen.

      Groet

      Michael
      Canon EOS 400D, Sigma f3,5-6,3 18-200mm OS DC, Canon f1,8 50mm
      I'm a rookie

      Comment

      Working...
      X