Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Openen NEF formaat in Adobe Photoshop CS2

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Openen NEF formaat in Adobe Photoshop CS2

Ik heb een probleem met het openen van NEF (Raw formaat van nikon) te openen in adobe photoshop CS2, ik heb geprobeerd door op de site van adobe laatste plugins te downloaden, ik heb geprobeerd via bridge, ik heb alle updates voor de ganse creative suite gedownload en geïnstalleerd, echter niets werkt...

Terwijl ik het in voorvertoning of in Iphoto wel gewoon kan openen (ik werk met apple). Heeft iemand de juiste plugin, of weet iemand hoe ik dit nogal vervelende probleem kan verhelpen?

Alvast bedankt...

Re: Openen NEF formaat in Adobe Photoshop CS2

NEF van welke camera?
    Denk dat de laaste Nikon toestellen niet meer ondersteund worden door de CS2 raw converter.
    Last edited by paly; 29 mei 2008, 11:30.
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
      NEF van welke camera?
      Denk dat de laaste Nikon toestellen niet meer ondersteund worden door de CS2 raw converter.
      Je moet id op de site van adobe bij de plug-in's voor CS2 eens kijken of jou camera er tussen staat. Maar voor de laatste modellen zijn er geen plug-in's meer geschreven. Updaten naar CS3 dus of je RAW conversie doen met een ander programma (Capture NX, IPhoto,...)
      Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

Nikon D60, ik vind op de site van adobe enkel en alleen informatie over hun CS3, en overstappen naar de CS3 is nu niet bepaald een budgetvriendelijke optie hé
        Last edited by Jens Govaert; 29 mei 2008, 13:29.

Comment

Volgens mij kan je je al dan niet tijdelijk uit de slag trekken met de recentste versie van de gratis Adobe DNG Converter, die WEL jouw D60 files kan lezen.
          Eerst omzetten naar DNG vervolgens met CS2 voorzien van de recentste plugin als raw file openen.

Groeten,
          Tom.

Comment

Working...
          X