Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

doopkaartje: wat kan beter?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• doopkaartje: wat kan beter?

Beste medemensen,

Perfectionist zijnde, helaas zonder fotografisch oog of talent voor vormgeving, hoor ik graag van jullie wat beter kan aan het doopkaartje voor onze zoon.

Wij hebben een bridge'ke, wazige achtergrond = utopie. Bij de tweede foto was er misschien beter een invulflits of een reflectiescherm gebruikt. Desalniettemin was het reeds een hele klus om drie mooie poses (scherp) te verkrijgen (alle verdienste voor mijn madam).

Hartelijk dank voor uw inbreng

Re: doopkaartje: wat kan beter?

de lay-out van het kaartje is mooi en zou ik zeker houden

de 3 foto's mogen wat lichter en vooral de gezichtjes oplichten in de donkere partijen
    de zwart - wit foto oogt een beetje te grijs en zou ik met niveaus wat opkrikken
    en tot slot , maar persoonlijk zou ik werken met wat slagschaduw op tekst en kadertjes

met vriendelijke groeten, david

Comment

Ik zou de zwart wit foto ook in kleur zetten. De grijze achtergrond weglaten en mss iets doen met het oranje van de ballon als achtergrond. Eventueel met een overloopke ofzo. De layout zou ik behouden Simpel maar ok

Comment

Mooie update van David.
        Het zijn de details die het doen.
        Vooral het contrast in het zwart-wit gedeelte moest meer zijn.
        Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

als je wil kan ik die achtergrond wel wazig voor je maken in de foto's
          500px

Comment

@ ddavid, merci!
            Door de slagschaduw springt de tekst er veel meer uit en ook de zw foto is zo veel beter. Zelfs het donkerder grijs in het tekstkader is een meerwaarde. Heb je de schaduwen in het gezichtje opgetrokken met "curves"? Mij lukt het zelden om met curves een goed resultaat te krijgen. Ofwel raken er dan gedeeltes overbelicht, of het ziet er gewoon fake uit. (gebrek aan finesse zeker?)

@ een zotteken: Dat was ook ons eerste gedacht, de oranje achtergrond eiste echter (imo) teveel aandacht op. Ben wel nog aan het experimenteren met een zachter tintje.

@Matty: fotokes zouden misschien idd. mooier zijn met onscherpe achtergrond, kan je kort toelichten hoe je te werk zou gaan? Eigenlijk zou ik het dan liever zelf proberen en dan de update posten (kwestie van weer wat bij te leren)

Alvast bedankt voor jullie inbreng --> me happy!

Comment

de schaduwen in het gezicht verminderen al vlug door afbeelding >> aanpassen >> schaduw/hooglichten
              kleinere details oplichten vooral met tegenhouden schaduwpartijen (dodge & burn)
              mvg, david

Comment

Hier een update met oranje achtergrond.
                Ik heb de schaduwen een beetje opgelicht, maar hoe ik met "dodge & burn" te werk ga moet ik later nog eens uitzoeken.

Comment

knap gedaan , en de oranje achtergrond geeft mooi resultaat, mvg david

Comment

Ik vind het een knap kaartje maar ik zou persoonlijk de achtergrond een beetje lichter maken. Naar mijn gevoel overheerst het oranje nu een beetje?
                    (bv door de dekking van de laag een beetje te laten zakken)

Maar dat is maar mijn persoonlijke mening hé! Wel heel knap ontwerp en ook de slagschaduw op de tekst is een knappe verbetering

mvg

Els

Comment

Het oranje is een beetje getemperd en kaartje is naar de afdrukcentrale.
                      Dank zij jullie inbreng ben ik echt tevreden met het resultaat.
                      Bedankt

Comment

voor die doffe achtrgrond:

selecteer het jongetje (magic wand of op een andere manier, zoals je zelf zou willen), dan doe je inversie selection, dan heb je dus de achergrond geselecteerd en kan je hierop een blur toepassen, wsch best een lichte gaussian blur je moet maar eens proberen en experimenteren hiermee

dit is de ruwe werkversie he, uiteraard kan je het meer verfijnen enzo met andere technieken, maar hier heb je al redelijk snel een redelijk degelijk resultaat mee
                        500px

Comment

je kan op die selectie best een feather (Ctrl+alt+D) van 1 of enkele (hangt af van ed afmeting van je foto) pixels toepassen, anders zie je de lijn van je selectie erg snel.
                          Last edited by Saber; 29 mei 2008, 14:16.
                          Canon EOS 400D, Sigma f3,5-6,3 18-200mm OS DC, Canon f1,8 50mm
                          I'm a rookie

Comment

@ Matty: Ik heb een beetje geëxperimenteerd met die blur en het geeft best een goed resultaat (als ik niet overdrijf).

@ Saber: dank voor de tip. De selectie die je ziet is bijna op pixelniveau uitgesneden (uurtje mee zoet geweest). Daarna heb ik drie pixels gefeathered (nieuw werkwoord?). Ik geef je gelijk dat de rand er toch nog redelijk hard uitziet tegen die felle achtergrond. De prints zien er echter zeer ok uit.

mvg,
                            Bart

Comment

Working...
                            X