Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
ik denk eenvoudig en toch....loopt het telkens mis
hij zou het volgende moeten doen:
formaat wijzigen (bv 900 langste zijde)
wit kader erond vrij ruim met onderaan iets meer om mijn naam en website gegevens te vermelden, dit alles in aan action
met keuze ;wit kader /zwarte letters
zwart kader/witte letters
al enkele bd leden hebben getracht me te helpen waarvoor dank, maar het is nog niet gelukt dit netjes voor mekaar te krijgen ....
ook ikzelf slaag er niet in om een goed werkende action te maken die dit eenvoudig klusje doet.....
het probleem is dat je foto's allemaal een verschillend formaat zullen hebben, daarom moet je op 2 dingen letten
1) de eerste stap van je handeling moet zijn afbeelding resizen naar bv 800 pixels in de hoogte
voeg dan 20 pixels toe rondom (canvasgrootte relatief 20 px)
voeg dan 80 pixels toe onderaan (canvasgrootte relatief 80 px)
resultaat is dan altijd een afbeelding van 900 pixels in de hoogte
2) waarschijnlijk varieren je foto's ook in de breedte
maak daarom je action aan met je smalste foto als voorbeeld
zet je tekst in de rechtse hoek met "rechts uitlijnen" of in 't midden met "tekst centreren"
het probleem is dat je foto's allemaal een verschillend formaat zullen hebben, daarom moet je op 2 dingen letten
1) de eerste stap van je handeling moet zijn afbeelding resizen naar bv 800 pixels in de hoogte
voeg dan 20 pixels toe rondom (canvasgrootte relatief 20 px)
voeg dan 80 pixels toe onderaan (canvasgrootte relatief 80 px)
resultaat is dan altijd een afbeelding van 900 pixels in de hoogte
2) waarschijnlijk varieren je foto's ook in de breedte
maak daarom je action aan met je smalste foto als voorbeeld
zet je tekst in de rechtse hoek met "rechts uitlijnen" of in 't midden met "tekst centreren"
probeer maar eens , mvg david
Toch simpeler om je canvas procentueel te vergroten, dan maakt het niet uit welk formaat je foto heeft. Of heb ik een stuk gemist uit de discussie ?
het gaat erom dat je zeker bent dat de grootte van het witte stuk voldoende is voor een tekst met ...pt groot want tekst kan nl niet in procent , mvg david
het gaat erom dat je zeker bent dat de grootte van het witte stuk voldoende is voor een tekst met ...pt groot want tekst kan nl niet in procent , mvg david
Kan wel gescript worden, zal dit WE (als ik wat tijd kan vinden) de action en script proberen maken.
sorry mensen maar ik raak hier compleet de kluts kwijt....als er iemand zo een action in mekaar kan knutselen zou ik dat erg tof vinden.....maar ikzelf houd me er voorlopig maar even van af want
sorry mensen maar ik raak hier compleet de kluts kwijt....als er iemand zo een action in mekaar kan knutselen zou ik dat erg tof vinden.....maar ikzelf houd me er voorlopig maar even van af want
sorry jvs het was zeker niet de bedoeling om jou van de wijs te maken, dit WE maak ik de action en post hem dan op mijn blog, ik geef je een pm van zodra hij erop staat.
ps kan je wel nog even doorgeven of je een nederlandstalige of engelstalige photoshop hebt ?
ik heb 2 actions, om polaroids'alike, te maken!
Vierkant, dus... met brede witte boord en nog breder van onder!
Tekst is te kiezen > font > color... enz!
De eene action is voor: landscape de andere portret
Comment