Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

action maken in cs3

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • action maken in cs3

    ik raak er niet uit, is er misschien iemand bereid een action te maken in cs voor mij?
    pm me dan even , aub

    alvast bedankt
    http://www.jvs-photography.be/

  • #2
    Re: action maken in cs3

    Welke?
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: action maken in cs3

      ik denk eenvoudig en toch....loopt het telkens mis
      hij zou het volgende moeten doen:
      formaat wijzigen (bv 900 langste zijde)
      wit kader erond vrij ruim met onderaan iets meer om mijn naam en website gegevens te vermelden, dit alles in aan action

      met keuze ;wit kader /zwarte letters
      zwart kader/witte letters

      al enkele bd leden hebben getracht me te helpen waarvoor dank, maar het is nog niet gelukt dit netjes voor mekaar te krijgen ....

      ook ikzelf slaag er niet in om een goed werkende action te maken die dit eenvoudig klusje doet.....
      http://www.jvs-photography.be/

      Comment


      • #4
        Re: action maken in cs3

        Lukt het wel om het klusje dat je wilt te klaren?
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: action maken in cs3

          waar loopt het mis?
          zijn het horizontale en verticale beelden door elkaar?

          Comment


          • #6
            Re: action maken in cs3

            de ene keer is het kader niet juist en de andere keer staat de tekst niet waar ik het wil (dus onderaan) maar voor een deel mee op de afbeelding ?
            http://www.jvs-photography.be/

            Comment


            • #7
              Re: action maken in cs3

              Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
              de ene keer is het kader niet juist en de andere keer staat de tekst niet waar ik het wil (dus onderaan) maar voor een deel mee op de afbeelding ?
              Gebruik je de 'procent' bij canvas ?

              Comment


              • #8
                Re: action maken in cs3

                het probleem is dat je foto's allemaal een verschillend formaat zullen hebben, daarom moet je op 2 dingen letten

                1) de eerste stap van je handeling moet zijn afbeelding resizen naar bv 800 pixels in de hoogte
                voeg dan 20 pixels toe rondom (canvasgrootte relatief 20 px)
                voeg dan 80 pixels toe onderaan (canvasgrootte relatief 80 px)
                resultaat is dan altijd een afbeelding van 900 pixels in de hoogte

                2) waarschijnlijk varieren je foto's ook in de breedte
                maak daarom je action aan met je smalste foto als voorbeeld
                zet je tekst in de rechtse hoek met "rechts uitlijnen" of in 't midden met "tekst centreren"

                probeer maar eens , mvg david

                Comment


                • #9
                  Re: action maken in cs3

                  zal het eens proberen , ....
                  toch moeilijk hoor, pffff.....
                  http://www.jvs-photography.be/

                  Comment


                  • #10
                    Re: action maken in cs3

                    Oorspronkelijk geplaatst door ddavid Bekijk bericht
                    het probleem is dat je foto's allemaal een verschillend formaat zullen hebben, daarom moet je op 2 dingen letten

                    1) de eerste stap van je handeling moet zijn afbeelding resizen naar bv 800 pixels in de hoogte
                    voeg dan 20 pixels toe rondom (canvasgrootte relatief 20 px)
                    voeg dan 80 pixels toe onderaan (canvasgrootte relatief 80 px)
                    resultaat is dan altijd een afbeelding van 900 pixels in de hoogte

                    2) waarschijnlijk varieren je foto's ook in de breedte
                    maak daarom je action aan met je smalste foto als voorbeeld
                    zet je tekst in de rechtse hoek met "rechts uitlijnen" of in 't midden met "tekst centreren"

                    probeer maar eens , mvg david
                    Toch simpeler om je canvas procentueel te vergroten, dan maakt het niet uit welk formaat je foto heeft. Of heb ik een stuk gemist uit de discussie ?

                    Comment


                    • #11
                      Re: action maken in cs3

                      @viero

                      het gaat erom dat je zeker bent dat de grootte van het witte stuk voldoende is voor een tekst met ...pt groot want tekst kan nl niet in procent , mvg david

                      Comment


                      • #12
                        Re: action maken in cs3

                        Oorspronkelijk geplaatst door ddavid Bekijk bericht
                        @viero

                        het gaat erom dat je zeker bent dat de grootte van het witte stuk voldoende is voor een tekst met ...pt groot want tekst kan nl niet in procent , mvg david
                        Kan wel gescript worden, zal dit WE (als ik wat tijd kan vinden) de action en script proberen maken.

                        Comment


                        • #13
                          Re: action maken in cs3

                          sorry mensen maar ik raak hier compleet de kluts kwijt....als er iemand zo een action in mekaar kan knutselen zou ik dat erg tof vinden.....maar ikzelf houd me er voorlopig maar even van af want
                          http://www.jvs-photography.be/

                          Comment


                          • #14
                            Re: action maken in cs3

                            Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
                            sorry mensen maar ik raak hier compleet de kluts kwijt....als er iemand zo een action in mekaar kan knutselen zou ik dat erg tof vinden.....maar ikzelf houd me er voorlopig maar even van af want

                            sorry jvs het was zeker niet de bedoeling om jou van de wijs te maken, dit WE maak ik de action en post hem dan op mijn blog, ik geef je een pm van zodra hij erop staat.

                            ps kan je wel nog even doorgeven of je een nederlandstalige of engelstalige photoshop hebt ?
                            Last edited by viero; 15 mei 2008, 20:43.

                            Comment


                            • #15
                              Re: action maken in cs3

                              ik heb 2 actions, om polaroids'alike, te maken!
                              Vierkant, dus... met brede witte boord en nog breder van onder!
                              Tekst is te kiezen > font > color... enz!
                              De eene action is voor: landscape de andere portret

                              SF
                              00.00 Gone

                              Comment

                              Working...
                              X