Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kleurruimte en weergave op het scherm

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kleurruimte en weergave op het scherm

In MS Verkenner ogen de kleuren op mijn AOC scherm neutraal en komen goed overeen met wat uit de printer komt.
    Echter, in CS3 komen rode en blauwe tinten erg onnatuurlijk over. Totaal onbruikbaar voor bewerking. Zowel met kleurinstelling sRGB als met Adobe RGB (1998). Met CS2 had ik dit probleem niet. Iemand een verklaring?

Re: Kleurruimte en weergave op het scherm

Verkenner is geen foto viewer, die houd geen rekening met kleurprofielen en dergelijke.

Cs3 doet dit wel.
    Als je monitor gecallibreerd is dan mag je ervanuit gaan als de instellingen voor CS3 ook goed staan dat dat beeld oke is.

Greetz rich
    D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Comment

Hartelijk dank voor de juiste tip. Ik wist niet dat de kleurweergave van een scherm op zo'n korte tijd (6 weken) zo sterk kan evolueren. Opnieuw gecallibreerd (Spyder 2) en kleurweergave is OK. Nogmaals dank.
      Mil

Comment

Waar kan je zo een spyder aankopen (goedkoopst)?
        En welke is goed?
        Alvast bedankt!

Comment

Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Working...
          X