Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

foto's bewerkt van RAW nr JPEG via Fotocentrale

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • foto's bewerkt van RAW nr JPEG via Fotocentrale

    ik heb mijn foto's besteld via photobox.ie.

    Uiteraard waren alle foto's doorgestuurd in JPEG.

    Alle foto's bewerkt vanuit RAW zijn zeer slecht, geen kleur en echt zeer slechte kwaliteit. Deze die oorspronkelijk JPEG waren zijn veel beter.

    Wat heb ik verkeerd gedaan? Als ik ze concerteerde vanuit raw waren de JPEG echt goed op mijn scherm.
    Photography helps people to see
    -Berenice Abbott-
    BD1050BE

  • #2
    Re: foto's bewerkt van RAW nr JPEG via Fotocentrale

    Zeer interessante vraag, maar wat is er nu slecht en zonder voorbeeld kan natuurlijk niemand iets zinnigs hierover zeggen. En verder snap ik eigenlijk weinig van het verhaal.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: foto's bewerkt van RAW nr JPEG via Fotocentrale

      ik bedoel met slecht; echt kleurloos, is zoals een RAW-beeld rechtuit de camera komt.
      Ik importeer mijn RAWs in Lightroom, bewerk ze en exporteer ze als JPEG.

      Deze Jpeg's heb ik doorgestuurd nr Photobox, ze zijn echt niet om aan te zien.

      Vroeger nam ik mijn foto's in JPEG en zond die dan door, die waren altijd.

      Kan het zijn dat Photobox geen rekening houdt met de bewerkte bestanden, of zou het kunnen te maken hebben met de kleurruimte??

      Ik heb totaal geen problemen als ik ze vanuit lightroom zelf afprint op mijn epson R800..
      Photography helps people to see
      -Berenice Abbott-
      BD1050BE

      Comment


      • #4
        Re: foto's bewerkt van RAW nr JPEG via Fotocentrale

        Waren je RAWs die je converteerde naar JPEGs in Adobe RGB? wellicht wel en dat is de oorzaak van je probleem. Omzetten naar sRGB is de oplossing.
        Veel succes de volgende keer.

        Comment


        • #5
          Re: foto's bewerkt van RAW nr JPEG via Fotocentrale

          Oorspronkelijk geplaatst door beeldmaker Bekijk bericht
          Waren je RAWs die je converteerde naar JPEGs in Adobe RGB? wellicht wel en dat is de oorzaak van je probleem. Omzetten naar sRGB is de oplossing.
          Veel succes de volgende keer.
          idd dat was het !
          bedankt voor je antwoord..
          Photography helps people to see
          -Berenice Abbott-
          BD1050BE

          Comment


          • #6
            Re: foto's bewerkt van RAW nr JPEG via Fotocentrale

            Waren je RAWs die je converteerde naar JPEGs in Adobe RGB? wellicht wel en dat is de oorzaak van je probleem. Omzetten naar sRGB is de oplossing.
            Misschien een dom vraagje maar hoe weet je dat je je RAWs die je omzet in JPEGs in Adobe RGB of sRGB staan (ik werk met Lightroom voor te bewerken).
            Dank je!

            Elis
            Groeten,
            Elis

            Comment


            • #7
              Re: foto's bewerkt van RAW nr JPEG via Fotocentrale

              Wanneer ik foto's naar een afdrukcentrale stuur, zijn die reeds door mij "geprepareerd" en stuur ik die altijd door zonder exif gegevens. Buiten de kwaliteit tss. de verschillende afdrukcentrales zijn daar nog nooit andere aanpassingen aan gebeurd.

              Comment


              • #8
                Re: foto's bewerkt van RAW nr JPEG via Fotocentrale

                Als ik mijn foto's naar een fotolabo stuur, gebruik de Script -- Image Processor 1.2.3 van Russel Brown, om de Nef's of PS.docs om te zetten naar jpg, daarmee kan je het formaat en kleurprofiel (sRGB) instellen en het gaat ernorm vlug. In een paar minuten een 100 tal foto's omgezet
                Nikon D300 - Nikkor 16-85 VRII - Nikkor 70-300 VRII - Sigma 70mm 2.8 Macro - SB 800 - Sony RX10... en veel creativiteit.

                Comment


                • #9
                  Re: foto's bewerkt van RAW nr JPEG via Fotocentrale

                  Oorspronkelijk geplaatst door Elis Bekijk bericht
                  Misschien een dom vraagje maar hoe weet je dat je je RAWs die je omzet in JPEGs in Adobe RGB of sRGB staan (ik werk met Lightroom voor te bewerken).
                  Dank je!

                  Elis
                  bij je export van de foto, krijg je onderaan het export-scherm de mogelijkheid "sRGB" aan te duiden..
                  Photography helps people to see
                  -Berenice Abbott-
                  BD1050BE

                  Comment

                  Working...
                  X