Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Raw & Hdr

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Raw & Hdr

    @simplephotography , mooie voorbeelden

    als je graag een paar delen uit de originele foto terug wil halen moet je dit inderdaad doen zoals je aanhaalt, mvg ddavid
    de resultaatfoto openen, de originele foto erin steken met een nieuwe layer
    je selecteert de witste delen uit de resultaatfoto met toverstaf (eventueel doezelen met 1 pixel) en
    je gaat naar de bovenliggende originele foto en gebruik de selectie door "laagmasker toevoegen "
    (je dan eventueel nog de laagdekking bv op 60% zetten als je het effect wil verminderen) http://daviddebacker.1.googlepages.com/sf.psd

    Comment


    • #17
      Re: Raw & Hdr

      Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
      Overbelichten door meer contrast te geven? Hoe dan? Toch niet via de Contrast-slider in PS, he? Dan gebruik je de verkeerde methode.
      Okay... ik luister met belangstelling. Laat maar komen.

      En ddavid: thanks! Helpt me ook flink vooruit.
      ______
      www.vue.photo

      Comment


      • #18
        Re: Raw & Hdr

        Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
        Okay... ik luister met belangstelling. Laat maar komen.
        Contrast voeg je beter toe via een eenvoudige s-curve in Curves. Dan krijg je geen overbelichting. Het is namelijk zonde als je zoveel moeite steekt in de perfecte belichting om het vervolgens met de nabewerking alsnog om zeep te helpen. Probeer het eens met die wolkenfoto, ik ben benieuwd.

        Comment


        • #19
          Re: Raw & Hdr

          Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
          Contrast voeg je beter toe via een eenvoudige s-curve in Curves. Dan krijg je geen overbelichting. Het is namelijk zonde als je zoveel moeite steekt in de perfecte belichting om het vervolgens met de nabewerking alsnog om zeep te helpen. Probeer het eens met die wolkenfoto, ik ben benieuwd.
          Okay, ik doe het normaal met een s-curve, maar ik zal achteraf waarschijnlijk nog gewoon contrast toegevoegd hebben. Ik wist niet dat je met een s-curve geen overbelichting kreeg.
          Wat ik normaal doe, is de curves in mijn RAW file al wat opvoeren. Voor lokaal contrast gebruik ik USM met settings op 15/50/0. Sinds ik mijn L-lenzen heb, hoef ik niet meer te sharpenen, naar mijn smaak dan. Maar nu wijk ik af.
          ______
          www.vue.photo

          Comment


          • #20
            Re: Raw & Hdr

            Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
            Ik wist niet dat je met een s-curve geen overbelichting kreeg.
            Dat kun je in de grafiek zelf al aflezen. Je drukt de waarden rechtsboven wel omhoog maar ze komen nergens op 255 of hoger. Tenminste als je van de eindwaarden afblijft.

            Comment


            • #21
              Re: Raw & Hdr

              Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
              Dat kun je in de grafiek zelf al aflezen. Je drukt de waarden rechtsboven wel omhoog maar ze komen nergens op 255 of hoger. Tenminste als je van de eindwaarden afblijft.
              bedankt voor die informatie. Nu kom ik zeker niet meer aan de contrastslider.
              ______
              www.vue.photo

              Comment

              Working...
              X