Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

photoshop probleem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• photoshop probleem

Nu snap ik er niks meer van!

Als ik een gewone foto in photshop open en minimaal veranderingske aan doe, dan terug opsla in jpeg dan word die elke keer 900 kb met verlies opgeslagen! Ook zonder en verandering raar heel raar vind ik dit

Dus foto open 1.2 mb
    Dan foto oplaan nog 250kb (hoe kan dit, en vink altijd max aan kwaliteit!)

Veronderstel ergens een instelling niet in orde? Wie kan mij helpen?

Re: photoshop probleem

Oorspronkelijk geplaatst door stevengeer Bekijk bericht
    Nu snap ik er niks meer van!

Als ik een gewone foto in photshop open en minimaal veranderingske aan doe, dan terug opsla in jpeg dan word die elke keer 900 kb met verlies opgeslagen! Ook zonder en verandering raar heel raar vind ik dit

Dus foto open 1.2 mb
    Dan foto oplaan nog 250kb (hoe kan dit, en vink altijd max aan kwaliteit!)

Veronderstel ergens een instelling niet in orde? Wie kan mij helpen?
    kies je voor maximale kwaliteit bij het opslaan (12) ?
    viero

http://viero.wordpress.com

Comment

Dat is normaal. Elke keer je in JPG opslaat wordt je beeld gecomprimeerd.
      Bewaar je beelden in TIff of PS als je nog wijzigen moet doen en sla pas op het laatse moment op in JPG.
      BD0808BE

Comment

Bij mijn weten wordt er iedere maal een nieuwe jpeg compressie uitgevoerd,
        dus gegevens en kwaliteitverlies je mag zelfs de maximale kwaliteit opgeven in PS.
        Je bent beter van een raw formaat een nieuwe jpeg of tiff te maken, als je natuurlijk in raw kan werken.

Comment

Ja kijk ik werk voorlopig met jpeg (omdat ik ook een compact digitale canon heb) en vink max resolutie van 12 aan!

Toch niet normaal dat er meer dan de helft verlies op zit?
          Is dit bij jullie ook zo?

GRTS

Comment

Nee, dat is helemaal niet normaal, daar heb je gelijk in. Als je de foto terug opent, is ze dan even groot als de originele? Als je dan inzoomt op een bepaald detail tot je de blokjes begint te zien, zoom je dan even sterk als op het origineel? Blijft het aantal pixels horizontaal en vertikaal gelijk?
            Beauty need only be a whisper
            Camera's: Canon 5D Lenzen: EF 17-40mm F 4.0 L USM, EF 24-105mm F 4.0 L IS USM, EF 50mm F1.8 II, EF 90-300mm F 4,5-5,6 DC - Flitsers: Sigma EF-530 DG ST

Comment

Working...
            X