Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Uitgeregend

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Uitgeregend

Vorig weekend gefotografeerd tijdens een uitgeregende manifestatie.
    Deze foto is niet bewerkt, de regen is natuurlijk.
    Een vraagje : hoe kan ik dit regeneffect software-matig toevoegen bv aan de foto 2 ?
    Ik gebruik Photoshop 6, maar ik vind een dergelijk effect niet.
    Op voorhand dank.
    Foto 1 :

Foto 2 :

Voor wie het interesseert een reportage van deze manifestatie "bijzonder sportieve uitdaging" vindt je hier :
    http://users.pandora.be/WillyBertels/albumBGS/

Wat dat je van dit resultaat?

De grootte, lengte, dikte, hoeveelheid, noemmaarop van de regen is volledig instelbaar.

Samen met andere dingen zoals snow, clouds,... zitten in een free plugin voor PS.

Niet voor de echte die-hard doehetzelf-er!
    http://www.ulead.com/download/freeparticle/download.htm
    Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Natuurlijk er wel voor zorgen dat jou kader niet nat wordt
      Hombre

Comment

Originally posted by Hombre
        Natuurlijk er wel voor zorgen dat jou kader niet nat wordt
        Dat resultaat is zeker niet slecht. Heb je dat gedaan in Photoshop of met het Uleadfotoprogramma wat ik ooit ook had maar eraf zwierde ?
        Ik ben gaan zien op de site, (en nog niet gedownload) maar werken die plug-ins van Ulead inderdaad voor Photoshop ?

Comment

Dat is een plug-in van Ulead van 2.6 Mb dat perfect in Photoshop werkt (onder Filters zoals Digimark).
          Hombre

Comment

Leuke tool kan wel eens van pas komen voor de tuin
            "Photos capture a moment in time. But the full story is always lost"
            Member of Han Fan Clan
            Visit my http://www.hanvogel.web-log.nl

Comment

Originally posted by Hombre
              Dat is een plug-in van Ulead van 2.6 Mb dat perfect in Photoshop werkt (onder Filters zoals Digimark).
              Dan download ik dat, bedankt !

Comment

Originally posted by HV
                Leuke tool kan wel eens van pas komen voor de tuin
                zou er ook zo'n grasafrij-tooltje bestaan ?

Comment

Leuk ja, maar ik ben toevallig wel op zoek naar precies het tegenovergestelde van deze plugin, en dan niet voor mijn foto's, maar voor tijdens het fotograferen

Nee, Paraplu 3.0 heb ik al, maar is toch te beperkt, zoek het nog ietsje 'realistischer' en zeker breder...

Comment

Originally posted by Erik Mansvelders
                    Leuk ja, maar ik ben toevallig wel op zoek naar precies het tegenovergestelde van deze plugin, en dan niet voor mijn foto's, maar voor tijdens het fotograferen

Nee, Paraplu 3.0 heb ik al, maar is toch te beperkt, zoek het nog ietsje 'realistischer' en zeker breder...
                    Wel Erik, eindelijk, eindelijk is het zover : ik kan je op mijn beurt helpen ! Eindelijk kan ik je iets retour geven : Ik heb daar een tooltje voor !
                    Ge kent waarschijnlijk een bladblazer ? Daar zijn er heel straffe bij, die blazen zelfs blikjes weg !
                    Je moet een benzinemotor-uitvoering hebben, ik heb er zo ene. Je mag hem best een keer lenen. Je hangt die gewoon ondersteboven op je rug -je laat hem omhoog blazen-, en je steekt oordopjes in.
                    In een straal van 1,5 à 2 m rondom u blijft alles droog ! Dat werkt als een fluitje van een cent. Er is maar één nadeel : iedereen kijkt naar je, candid-foto's nemen lukt maar héél sporadisch

Comment

...Daar zijn er heel straffe bij...
                      hehehe.. en als ik die ondersteboven monteer, dan kan ik zeker opnamen van bovenaf nemen ? .

Maar goed idee trouwens, ik heb wel iets met birds-eye-shots, zeker met een mooie wide-lens (nog mooier: birds-eye-shot met fisheye )

Comment

Working...
                      X