Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Iedereen wil wel een tutorial, maar niet twee dagen ermee bezig zijn...
Je hoeft er ook geen 2 dagen mee bezig te zijn als je stukken meer zorg draagt aan de opname. Fotograferen in een lichttent met een goede belichting en oog voor detail tijdens de opname zal het retoucheren tot een minimum herleiden.
Ik weet wel dat Maniac wil demonstreren hoe ver je kunt gaan, maar stukken beter basismateriaal spaart massa's tijd uit En als het over de tijd gaat van een professional, dan is die kostbaar en beter in te vullen door in die tijd een andere opdracht te kunnen doen.
Daarmee wil ik niet zeggen dat ik de retouches niet goed vind, integendeel, 't is schitterend gedaan!
Het meest tijdverslindend is maskers (selecties) maken.
Want daar kruipt het grootste deel van het werk in, en nadien invullen of inklonen.
Wel geen 2 dagen werk, enkel 4 uur voor de bovenste ring. Normaal moet het (veel) sneller kunnen, maar het was zondag, en ik was aan het uitbollen.
Comment