Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Photobox kleurzweem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Photobox kleurzweem

Ik heb deze week een account aangemaakt op photobox.ie waar iedereen wild van blijkt te zijn. Ik heb bij Marc en Ciel en profiel gedownload en enkele foto's in een voorlopig web album staan, klaar om afdrukken te bestellen. Ik heb ze echter nog niet bestelt gezien ze er in mijn browser (safarie en firefox) ronduit slecht uit zien, er zit een paarse schijn over heen.

Originele RAW's zijn bewerkt, saturatie er uit gehaald om helemaal op het einde het profiel toe te passen. Ziet er allemaal perfect uit op mijn computer, recente iMac waarop ik mijn standaard beldschermprofiel gebruik, maar in de browser zien ze na de upload er dus ronduit slecht uit, gaan mijn afdrukken goed zijn of niet? Kan iemand helpen?

Re: Photobox kleurzweem

Oorspronkelijk geplaatst door MarkL Bekijk bericht
    Ik heb deze week een account aangemaakt op photobox.ie waar iedereen wild van blijkt te zijn. Ik heb bij Marc en Ciel en profiel gedownload en enkele foto's in een voorlopig web album staan, klaar om afdrukken te bestellen. Ik heb ze echter nog niet bestelt gezien ze er in mijn browser (safarie en firefox) ronduit slecht uit zien, er zit een paarse schijn over heen.

Originele RAW's zijn bewerkt, saturatie er uit gehaald om helemaal op het einde het profiel toe te passen. Ziet er allemaal perfect uit op mijn computer, recente iMac waarop ik mijn standaard beldschermprofiel gebruik, maar in de browser zien ze na de upload er dus ronduit slecht uit, gaan mijn afdrukken goed zijn of niet? Kan iemand helpen?
    Geen idee als het voor een MAC ook zo is en als dit de oorzaak is maar er zijn al paar topics geweest over het feit dat je ze moet opslaan/exporteren als sRGB! Dan waren de problemen van de poster meestal opgelost.
    Canon EOS 30D | 18-55mm (kit) | 50mm 1.8 II | EF 70-200mm f/4L USM | Speedlite 430ex | Manfrotto 055XB Tripod
    Meer op: www.xindi.be

Comment

Re: Photobox kleurzweem

Ik vind de kleuren van photobox niet fantastich. Is natuurlijk een persoonlijke smaak. Vind Fastlab beter van kleuren. En ja, mijn scherm is gecalibreerd en ik heb de photobox calibratiefoto gebruikt.

Groeten, Luc

Comment

Working...
      X