Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Maten van rooster zelf aanpassen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Maten van rooster zelf aanpassen?

    Hallo, het is lang geleden dat ik nog iets van mij liet horen.
    Toch ben ik nog altijd bezig met fotografie, ook al is dat iets minder frequent.
    Ik heb op school de uitdaging aangegaan om voor de 300 kinderen van de school sleutelhangers te maken.
    Nu wil ik een voorbereidend blad maken zodat ik achteraf de foto's er gewoon maar moet inplakken.
    Ik zou nu daarom de "Grid" willen aanpassen op 3 op 4 cm, maar weet niet hoe het moet.
    Ik probeer die blauwe lijnen op de juiste afmeting te zetten, maar die lijnen gaan mee met de "grid" lijnen, dus zijn mijn afmetingen niet juist.
    Mijn bedoeling is om zoveel mogelijk kinderen op één A4 te krijgen.
    Weet iemand misschien een betere (vluggere) manier? want als er bijbestellingen zijn, moet ik opnieuw beginnen.
    Bedankt

  • #2
    Re: Maten van rooster zelf aanpassen?

    Hallo Act,
    Indien je in PS werkt: Bewerken - Voorkeuren - Hulplijnen, raster & segmenten - daar kun je Raster aanpassen elke XXXX cm (zoals je zelf wil) met een X aantal onderverdelingen ook zoals je zelf wil. Zo wordt je afbeelding verdeeld met een raster welke bij het afdrukken niet te zien is.
    Hopelijk heb je er iets aan, groetjes, roblan

    Comment


    • #3
      Re: Maten van rooster zelf aanpassen?

      Roblan, bedankt voor de tip.
      ik heb het gevonden, maar alleen in de breedte.
      Ben nu aan het uitzoeken hoe ik het in de hoogte ook kan doen.
      Ik heb CS 2 in het engels en dat is voor mij niet zo eenvoudig.
      Weet er ook iemand hoe je op een eenvoudige manier 300 kleine foto's op een A4 kan kleven? Waarschijnlijk worden het er 1000 of 2000 foto's omdat de kinderen méér dan één sleutelhanger kunnen bestellen.
      Thx

      Comment


      • #4
        Re: Maten van rooster zelf aanpassen?

        kan je eens proberen met contact sheet. ga naar automate en kies daar contactsheet,in de helpfuctie staat goed uitgelegd hoe je dit kan doen.maar 300 fotoos op 1 blad krijgen is volgens mij wel heel veel om dan nog iemand te herkenen alhoewel ik dit is gedaan heb met 130 fotoos op een bald van 10x10 zie voorbeeld wat na het afdrukken nog goed tezien was.

        Comment


        • #5
          Re: Maten van rooster zelf aanpassen?

          Bedankt voor de tip.
          Dit is wel heel knap gedaan, maar is niet wat ik bedoel.
          Ik heb gisteren geprobeerd om het als pasfoto op te sturen bij foto.com
          als het resultaat goed is, zou het kunnen dat we het zo doen, want het is niet 300 foto's op één blad.
          Ik moet 300 kinderen fotograferen, en daar pasfotootjes van maken om in een sleutelhanger te steken.
          En waarschijnlijk krijgen we veel bestellingen van de kinderen, dus is 6 pasfoto's per kind niet zo'n slecht idee.
          Ik hou jullie op de hoogte.

          Comment

          Working...
          X