Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vlekken wegwerken op muur

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• vlekken wegwerken op muur

iemand een idee hoe ik de vlekken onder de ramen het beste wegwerk in cs2

Re: vlekken wegwerken op muur

door de muur te schilderen??
    Probeer eens met de "healing patch" in PS...
    BD0910BE

Comment

Vanishing point is de oplossing.

Comment

Misschien nog het gemakkelijkst met "Replace Color" ?
        David Leemans
        Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

met vanishing point is het goed gelukt
          thx voor de reacties

Comment

bestaat vanishing point ook in fotoshop-7 nederlands ?

Comment

nee... Vanaf CS2

Comment

Vanishing point?

Waar is dat te vinden en hoe werkt het?

Aub...:-)
                Fotograferen wat ik zie, zoals ik het zie!
                And if that doesn't work...there's always Photoshop!
                Canon EOS400

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HaarOpTenen Bekijk bericht
                  Vanishing point?

Waar is dat te vinden en hoe werkt het?

Aub...:-)

hier wat tips door te zoeken op google " Vanishing point+tutorial "

Comment

Dit is een onafgewerkt 5-minuten probeersel, voor als je ook een mooie nieuwe geschilderde gevel wilt.

Op uw originele laag, zet je een nieuwe laag en je schildert met brush uw gevel (een beetje zoals je hem in het écht zou schilderen).
                    Opgelet! "Niet op de ramen schilderen, alleen op de stenen"!

In feite mag je ook niet schilderen op de schaduwen onder de ramen. (anders was het té gemakkelijk).

Als dit gedaan is, dupliceer je uw originele laag, en filter/other/highpass.
                    Je zet de blendmode op 'overlay'.
                    Deze laag zet je boven je geschilderde gevel.

Met je gom kan je eventueel de andere delen (die niet geschilderd zijn) weggommen, zodat enkel textuur op je geschilderde muur komt te staan.

Dus kort samengevat:

onderaan uw orig laag, daarboven uw geschilderd effen vlakke muur, en on top de textuurlaag (het highpass filter).

Hier is niks geselecteerd, maar om het goed te doen kan je een selectie maken van wat je wil schilderen (uw gevel).

Comment

Over vanishing gesproken...

Vanmorgen schreef ik hier iets in de trant van "ik weet dat vanishing verdwijnen betekent maar dat je met die PS-functie ook vlekken kon laten verdwijnen, is nieuw voor mij." Om een of andere reden is die post ineens spoorloos.

Toch zou ik graag uitleg zien hoe de TS daarmee z'n probleem heeft opgelost. Ik weet wat vanishing point in PS is en waarvoor je het normaal gesproken gebruikt, maar had niet verwacht dat het hierbij ook ingezet kon worden. Dan lijkt mij maniac's oplossing toch meer voor de hand liggend.
                      Last edited by Leonidas; 11 september 2007, 19:25.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                        Toch zou ik graag uitleg zien hoe de TS daarmee z'n probleem heeft opgelost. Ik weet wat vanisihing point in PS is en waarvoor je het normaal gesproken gebruikt, maar had niet verwacht dat het hierbij ook ingezet kon worden. Dan lijkt mij maniac's oplossing toch meer voor de hand liggend.
                        Inderdaad verdwenen. En wat er stond was niet zo vriendelijk.
                        Er stond trouwens "vanashing"
                        hier wat leesvoer...
                        Oorspronkelijk geplaatst door truckdiver Bekijk bericht

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                          Inderdaad verdwenen. En wat er stond was niet zo vriendelijk.
                          Er stond trouwens "vanashing"
                          hier wat leesvoer...
                          Gelukkig, iemand die het gezien heeft, het is dus nog geen Alzheimer.

Niet zo vriendelijk? Er stond bijna exact wat ik hierboven tussen aanhalingstekens schreef. Ik kan misschien best wel eens onaardig overkomen maar dan ben ik me daar ook terdege van bewust, en dat is hier niet het geval. Ik zou ook niet weten waarom. Ik hoop dan ook op wat meer uitleg daarover, van de betreffende mod als het een bewust wissen was.

Maar ik denk dat de werkelijke reden van het verdwijnen van de post dat 'vanashing' is geweest. BD bespaart me vast en zeker (zeker en vast) graag de afgang dat ik hier nog eens een grammatica-, spel- dan wel tikfout maak.

Over dat leesvoer: ja, weet ik, dat is het normale gebruik van VP maar nog steeds zie ik niet hoe je daar die muur mee schoon krijgt. Er is toch te weinig schone muur om dat grote stuk mee te overlappen? Als je dat dan telkens met eenzelfde stukje moet doen ga je dat volgens mij gauw zien.

Comment

Dat was dan de eerste fout van 2 vandaag, en dan nog in hetzelfde woord (vanisihing)...

Comment

Ik moet eerlijk bekennen dat ik in de vernieuwde post hierboven ook al twee keer vanashing typte maar ik zag het gelukkig net voordat ik op Antwoord versturen klikte. Dat van vanmorgen is me dan ontgaan maar bijna niemand heeft het dus gezien.

Comment

Working...
                              X