Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
iemand tips om de lucht beter te krijgen,want die gaat iets te veel naar het witte. het is een foto van op reis en het is de eerste keer dat ik digitale meer naar huis heb...
Ik heb geprobeerd je foto te openen via de link in je breichtje, maar het venster wordt telkens gesloten..... Als je wil, wil ik je foto best wel even op server zetten zodat anderen er ook bij kunnen... Stuur me dan maar even een berichtje....
Het is redelijk te doen om er een lucht in te plakken. Van zodra je er wat wolkensluiers in hebt is het makkelijker aan te werken rond de contouren van de lama. Had je zoiets in gedachten (ik weet natuurlijk niet hoe de lucht er ginder uitzag, dat kan jij alleen weten)?
Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.
Het is hier wel geen showcase, maar het is een prachtige foto.
Ik zou niet beginnen met selecteren, gewoon lucht er over plakken in nieuwe laag, laagmasker toevoegen, en gommen maar rond dat mooie koppel.
Van zodra de lucht er boven staat kan je misschien de laagmodus op 'multiply' zetten. Kan wat schelen in het gommen.
Let er wel op dat je een passende lucht neemt, want soms ruik je van verre dat het een opgekleefde lucht is. Zo heb je bv bij bewolkt weer géén stralend mooie blauwe lucht.
Afin, zoals onze collega vickberger hierboven allemaal reeds vermeld heeft.
ziet er al goed uit... ik zag niet direct in welke richting ik moest proberen, ik ga hier op verder proberen maar met iets minder wolken... de oorspronkelijke lucht is moeilijk na te maken want het contrast tussen de bergen en de lucht was redelijk groot, de foto is gemaakt bij zonsopgang op +-3800m hoogte... achter de bergen was het al volop licht, maar wij stonden dus een bergrug verder, in de schaduw... mooi in het echt, maar op de foto kwam dat dus veel te fel over...
Dit gaat niet zo zeer over de bewerking, maar als je dit wil vermijden, moet je je licht meten op de achtergrond en dan met een invulflits de voorgrond belichten. (maar je hebt in veel gevallen daar geen tijd voor als je het juiste moment wil vastleggen)
Comment