Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Plaatselijk perspectief aanpassen(of zoiets)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Plaatselijk perspectief aanpassen(of zoiets)

    Een vraagje :

    Enkele weken geleden was er op canvas een programma over het maken glamour foto's. Hier liet men zien hoe men plaatselijke correcturen deed aan een foto ( lippen wat dikker of dunner, wenkbrauwen wat wijzigen, taille wat "inbinden), enfin plaatselijke "reparaties" aan het model.
    Iemand enig idee of dit en eventueel hoe dit kan in cs2? Programma was al een tijdje bezig toen ik op canvas terecht kwam.
    Het was eigenlijk een correctie van het perspectief maar dan zeer plaatselijk op een foto. Of hoe maak je zo'n kleine selectie en hoe kan je het perspectief dan aanpassen?

    Dank voor eventuele info.

  • #2
    Re: Plaatselijk perspectief aanpassen(of zoiets)

    Selectie maken en Edit > Transform > Warp

    Om het zo snel te kunnen als die mannen kan je een shortcut daaraan toekennen (die je eventueel aan een 3e knop van je muis kan toekennen )
    Dat is toch sneller dan 2x r-klikken, of warp aan te gaan klikken.

    Mss zit er al een soort shortcut ingebouwd, ik ken 'm nog niet...

    Het was dus meer een Warp à la Liquify dan perspectief, maar dat kan ook.

    Comment


    • #3
      Re: Plaatselijk perspectief aanpassen(of zoiets)

      Ik doe het meestal op deze manier:

      - Kleine correcties en vervormingen (lippen dikker maken, taille versmallen enz...): met liquify tool, onder het menu 'filters'.

      - Serieuze vervormingen, zoals benen verslanken of verlengen:
      selecteer het bewuste lichaamsdeel, copieer het, zet het op een nieuwe laag. Daarna gebruik je 'transform' om te vervormen of perspectief aan te passen. Ook hier kan je nog de liquifie-tool gebruiken.

      De liquifie-tool zou ik zo spaarzaam mogelijk gebruiken, want je hebt vlug detailverlies. Ook bij vervormingen trouwens.
      Als je kan, liever knippen en plakken, zonder zoveel mogelijk te vervormen.

      En natuurlijk nadien de afwerking, door klonen, gommen, de hele trukendoos.

      Comment


      • #4
        Re: Plaatselijk perspectief aanpassen(of zoiets)

        Moet ik bijtreden en zelfs bekennen dat ik even opkeek toen ze vanuit een gewone selectie onmiddellijk begonnen te warpen (staat bv niet in het Eismann boek; in de PS manual, dat weet ik niet ). Ik was ook alleen gewoon om dat op een aparte layer en na Ctrl+T te doen.

        In sommige gevallen kan het toch wel handig zijn zo, dus toch maar onthouden Het is wel nuttig dat het op een aparte layer staat, maar de warp-kwaliteit is toch dezelfde.

        Comment


        • #5
          Re: Plaatselijk perspectief aanpassen(of zoiets)

          Misschien kan dit je al op weg zetten :



          (klik op de foto)

          Greetz.
          *** 2 x Nikon D500 - Nikkor 16-80 & Nikon 80-400 VRII & SB 600 ***

          Comment

          Working...
          X