Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

My way

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: My way

Oorspronkelijk geplaatst door maniac Bekijk bericht
    ...voor wie er iets aan heeft.

Het layers palet van de bovenste retouche.

Misschien wat lang geleden voor u, maar kan je toch nog eens het lagenpalet plaatsen. Ik ben nieuw in dit forum en vind je resultaten heel mooi.
    Groetjes
    https://dianecruysberghs.wixsite.com/diafotiek

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door diecie Bekijk bericht
      Misschien wat lang geleden voor u, maar kan je toch nog eens het lagenpalet plaatsen. Ik ben nieuw in dit forum en vind je resultaten heel mooi.
      Groetjes

Welkom, en hier is uwe cadeau!

Last edited by maniac; 11 september 2007, 20:05.

Comment

maniac

zie in je layers dat je een laag hebt gemmakt om ogen en tanden witter te maken
        ben daar al lang naar op zoek in CS2 maar kan dat maar niet vinden
        heb hier ook al eens rondgevraagd en de voorstellen geprobeerd maar bereik niet het resultaat dat ik wens
        heb dan maar zelf iets geprobeerd en dat lukt wel
        zou jij zo vriendelijk willen zijn om te zeggen hoe jij dat doet
        werk wel met de nederlandstalige CS2 en aub hou het simpel
        ben ook maar ne simpele jongen

Comment

Dat treft dan, want ik ben ook maar 'ne simpele'.

Ogen witter maken:

- Open uw foto (liefst met een koppel ogen erop).
          - Nu maak je een 'aanpassingslaag'. Dat doe je door op het 3e icoontje, beginnend van links, te klikken gans onderaan in uw lagenpallet. Je klikt op 'helderheid/contrast'. Met uw schuivertje verhoog je(redelijk veel) de helderheid. Het contrast laat je ongemoeid. Je ziet je foto nu verbleken.

Je ziet nu ook in je lagenpallet dat er boven je originele laag een laag bij is gekomen, met name 'de aanpassingslaag helderheid/contrast.
          Normaal moet je daar zelfs 2 vakjes naast elkaar zien staan. Het rechtse is wit, en daar klik je nu even op. Nu ga je naar je 'emmertje' en vul je je foto met zwart.
          Je ziet nu (door het laagmasker) uw originele foto terug.

Nu selecteer je een zachte brush. Met je 'gum' schilder je nu over het oog, met zwarte kleur, en je ziet het oog witter worden. Zet de dekking van uw 'gum' niet te hoog.

Je kan ook de aanpassingslaag nog verbleken of verdonkeren achteraf. Dit is trouwens het voordeel van een aanpassingslaag, dat je ze altijd nog kan bewerken achteraf.

Het is veel simpeler 'doen' dan 'uitleggen'. Probeer maar even.

Comment

Dit is echt prachtig.
            Ik probeer dit ook al een tijdje, maar lukt absoluut niet vlot ...

Daarom vroeg ik me af : bestaat er een tutorial van de manier waarop jij de huidbewerking doet ?

Ondertussen is je lagenpalet-foto weer verdwenen, zou het mogelijk zijn deze opnieuw up te loaden ?

Alvast bedankt,
            Jonas
            Met vriendelijke groeten,
            Jonas

Comment

Nee, ikzelf werk niet volgens tutorials. Alhoewel dat wat ik doe en wat in tutorials staat, toch allemaal wat op elkaar lijkt. Het internet staat er vol van.

Hier op het forum zijn er zelfs te vinden (van MadMax en Perrush) ivm huidbewerking. Lang niet slecht. Er wordt zelfs gezocht naar 5-minuten oplossingen. Alles kan!

Comment

zou toch echt niet weten hoe je dit hebt gedaan. (heb ook een ned. versie hier)
                Mocht je zin en tijd hebben, mag je het me in een paar regels uitleggen Leer graag bij.
                Groetjes, Jörgen
                www.beautyshoot.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
                  zou toch echt niet weten hoe je dit hebt gedaan. (heb ook een ned. versie hier)
                  Mocht je zin en tijd hebben, mag je het me in een paar regels uitleggen Leer graag bij.
                  De 'simpele' uitleg in een paar regels vind je hier:

iemand een idee hoe ik de vlekken onder de ramen het beste wegwerk in cs2

Synoniem voor 'muur' is o.a. 'gevel', maar men spreekt ook over 'iemands 'gevel', wanneer men zijn/haar aangezicht bedoelt.

Dus op dezelfde manier als je een 'gevel' herschildert, herschilder je ook iemands 'aangezicht' of 'facade' (dialect).
                  De 'vochtplekken' op de gevel, zie je dan maar als 'huiduitslag'op iemands 'gevel'.

Dat is in ieder geval het principe.

Comment

Wow, wel fantastische bewerking!

Had hier deze tut gevonden maar heb de indruk dat de huid hier zowat alle textuur verliest in vergelijking met jouw bewerking.
                    (hier.)

Verder nog dit, hoever je erin gaat hangt idd af van het doel van de foto. Bekijk deze flickr photostream maar eens...behoorlijk doorgedreven qua brushing en glamour-fotografie, maar samen met de originele aanpak van onderwerp (ahum!) zijn dit toch pareltjes.
                    Merkley??? op Flickr.
                    Fotograferen wat ik zie, zoals ik het zie!
                    And if that doesn't work...there's always Photoshop!
                    Canon EOS400

Comment

Working...
                    X