Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

My way

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: My way

Oorspronkelijk geplaatst door maGuy Bekijk bericht
    De echt goeie laten nog 2 of drie vlekjes staan. Gezien ik dat hier niet zie verdenk ik uw bomma van deze retouche...

Ik ben zelf zo gene die alles wil retoucheren in één foto (hoewel het ergens moet), maar in deze kleine versie stoort het haar(?) tussen hand en arm mij.

Verder blij om goeie dingen te zien en hoe een Belg een hoop pros op retouchepro onder hun gat kan geven
    Ik ben wel een Belg, maar niet 'De dapperste onder alle Belgen' maGuy.

Als je wil stuur ik je de onbewerkte hand op en mag je het haar wegklonen.
    De helft van de hand is bedekt met haar.
    Leuke bezigheid!

...maar je brengt me op een idee.

Comment

Zulke zaken (en mensen) zijn echt wel een aanwinst voor het forum.
      Bank vooruit, doe zo voort en laat ons verder genieten

mvgr
      Mod Jo(han)
      Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

Comment

...voor wie er iets aan heeft.

Het layers palet van de bovenste retouche.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door maniac Bekijk bericht
          ...maar je brengt me op een idee.
          Mijn eerste idee zou niet clonen zijn, maar zien of ik smaakvol de hand met "haar" en al kan opschuiven onder de arm, of de arm wat meer ronding geven...? Het moet efficient blijven hé (voor het geval PSG straks een "binnen de 5 minuten"-variatie vraagt )

...voor wie er iets aan heeft.
          Lijkt de Dual Curves Technique uit het Eismann boek te zijn Ik denk dat zij er meer aan heeft dan ik Ttz, ik kan het ook wel gebruiken
          Last edited by maGuy; 27 juli 2007, 17:12.

Comment

Lijkt de Dual Curves Technique uit het Eismann boek te zijn Ik denk dat zij er meer aan heeft dan ik Ttz, ik kan het ook wel gebruiken
            Eisman ken ik van naam, maar het enige PS boek, dat ik ooit gekocht heb, was een kanjer, Photoshop 4 van Deke McLelland (of zoiets).
            Ik zeg expleciet 'gekocht' en niet 'gelezen', want 2 weken nadien stond ik weer in de Fnac om het boek 'Photoshop voor Dummies' te kopen.

Comment

Lijkt de Dual Curves Technique uit het Eismann boek te zijn
              Amy dresser gebruikt dit ook denk ik. Er zijn manieren te over...
              Maar ik vind dat werken met grijswaarden in hard light even goed werkt.
              En dan heb je dus maar één laag waarin je moet werken en werkt veel intuitiever.

Comment

Na wat pixelpeepen bij de bovenste detailfoto's vind ik dat je er bij de neus zijt ingelopen. De highpass kon bij de neus blijkbaar niets van detail weerhouden en het heel gladde huidje van de gepainte neus komt er dan los door en ... heeft u dan bij de neus.

't is natuurlijk echt wel pixelpeepen.

Comment

Maniac,

Hoe ga je te werk -hoeft niet in details- met het schilderen van gezicht en armen? Kan je dat even uitleggen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
                    Na wat pixelpeepen bij de bovenste detailfoto's vind ik dat je er bij de neus zijt ingelopen. De highpass kon bij de neus blijkbaar niets van detail weerhouden en het heel gladde huidje van de gepainte neus komt er dan los door en ... heeft u dan bij de neus.

't is natuurlijk echt wel pixelpeepen.
                    Op mijn Eizo CG210 zie ik anders niet minder detail dan op het origineel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door THESIS Bekijk bericht
                      Maniac,

Hoe ga je te werk -hoeft niet in details- met het schilderen van gezicht en armen? Kan je dat even uitleggen?
                      't is simpel, ik schilder onder het highpass filter in dezelfde kleuren als het origineel.
                      In principe kun je hier ook blurren, maar dit resultaat valt niet zo mee, vind ik, want als ik schilder, schilder ik niet overal en op sommige plaatsen al meer of minder, + dekking nog eens aanpassen.
                      Maar het belangrijkste is de kwaliteit van het highpass filter.
                      Last edited by maniac; 27 juli 2007, 20:12.

Comment

Op mijn Eizo lijkt het een beetje blurry. Maar 'k weet 't is echt wel subjectief pixelgepeep.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door maniac Bekijk bericht
                          't is simpel, ik schilder onder het highpass filter in dezelfde kleuren als het origineel.
                          In principe kun je hier ook blurren, maar dit resultaat valt niet zo mee, vind ik, want als ik schilder, schilder ik niet overal en op sommige plaatsen al meer of minder, + dekking nog eens aanpassen.
                          Maar het belangrijkste is de kwaliteit van het highpass filter.

Bedankt voor je antwoord, nu is het me wat duidelijker.

Comment

Toevallig nog een tut tegengekomen die ik eens geprobeerd heb. Meer een 5-minuten-bedoening Wordt al gauw een flou zicht als je de foto halveert, dus heeft wat nabewerking of ervaring nodig... Heb onderste deel van kaak wat te weinig detail gegeven. Neus is ook meer een vlek...
                            D.i. dus niet om de eerste prijs hier te winnen, maar gewoon een illustratie van mogelijke voor/nadelen van deze tut.

Last edited by maGuy; 30 juli 2007, 02:49.

Comment

Hou het netjes aub. Dat je het met iemand niet eens bent, wil nog niet zeggen dat je dat hier in het topic zelf op een onfatsoenlijke manier moet vertellen. Daarom zijn de off-topic posts verwijderd.
                              Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
                              --------

Comment

Een manier die ik nog wel eens gebruik als het een beetje snel moet gaan:

De snelheid hangt dan af van hoe snel je je laagmasker kan maken.
                                Nadien met een high pass laag nog de textuur van je huid terug toevoegen en klaar is kees.

Groetjes

Bart

Comment

Working...
                                X