Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Meesterwerk

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Meesterwerk

    Hallo

    Ik weet niet of dit al behandeld is of ....
    Ik word helemaal gek van zijn foto's en berwerking er van.
    Kan iemand mij uitleggen hoe je zo iets krijgt.

  • #2
    Re: Meesterwerk

    Ronald Germeys zit hier zelf op het forum, en trouwens, ik begrijp niet goed waarom je het hier vraagt.. Er staat toch een contactbutton op de pagina waar je naartoe linkt...?

    Mvg,

    Comment


    • #3
      Re: Meesterwerk

      Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
      Ronald Germeys zit hier zelf op het forum, en trouwens, ik begrijp niet goed waarom je het hier vraagt.. Er staat toch een contactbutton op de pagina waar je naartoe linkt...?

      Mvg,
      Ik moet ook toegeven dat ik dat niet altijd aan een artiest die ik bewonder durf te vragen. Wat dat betreft snap ik de topicstarter wel. Dat deze mens hier op 't forum zit, maakt hem misschien al iets toegankelijker.
      Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

      Comment


      • #4
        Re: Meesterwerk

        Ge hebt dat goed gedaan flex. De groten appreciëren het idd dat ze niet elke dag 20x een deel van hun workflow moeten onthullen/doormailen (FDS kan dat natuurlijk niet weten...) en op deze manier heeft iedereen er iets aan en heb je meestal meer kans op een antwoord.

        Het kan ook zijn dat je juist privé meer info krijgt, wanneer de "artiest" niet het gevoel heeft dat dit meteen op internet gaat terechtkomen.

        Niemand zegt trouwens dat jij hem niet eerst gemaild hebt. Idealiter begin je idd zo'n thread als je ervaren hebt dat je geen reactie gaat krijgen van de persoon zelf.

        Ik raad verder de betere Engelstalige fora hiervoor aan, want hier zit maar een handvol dat of een clue heeft of het wil verklappen Eén is natuurlijk voldoende.

        Comment


        • #5
          Re: Meesterwerk

          Oorspronkelijk geplaatst door maGuy Bekijk bericht
          ....

          Ik raad verder de betere Engelstalige fora hiervoor aan, ....
          Voorbeelden van "goede" engelse fora??

          Comment


          • #6
            Re: Meesterwerk

            Oorspronkelijk geplaatst door bartjoosen Bekijk bericht
            Voorbeelden van "goede" engelse fora??
            Vraag had ik nog willen anticiperen, maar mijn eigen favorieten ga je van mij niet horen, sorry

            Ik was bv al bij retouchpro toen "pro" daar nog wat beter de inhoud weergaf. Mede door de site zelf teveel te vernoemen mss stikt het er nu van newbiefenomenen... In zo'n retouchethread doet dan elke newbie zijn soft filtertje en 8 op 10 is "zum kotzen" en een boel pros haken af, waardoor het allemaal veel meer tijd vraagt om de goede dingen eruit te filteren of bep. info nog te kunnen vinden.

            Als ge ergens een rustig gezellig café met heel interessant volk hebt gevonden houdt ge dat graag zo, nietwaar

            Anderzijds: eerste stop voor dit soort dingen zou mss zijn:


            Zoek ook op andere onderwerpen als blending, lighting, ... en neem wat verlof

            Op www.dpreview.com kom ik ook niet veel, maar daar komt zoveel volk dat je daar altijd wel goede clues kan krijgen.

            BTW:

            Voor deze stijl zou ik algemeen opmerken:

            - mooi licht zoeken en persoon een "verhaal" laten uitstralen
            - perfecte DOF kiezen (of groter en achteraf aanpassen)
            - onscherpe achtergrond krijgt extra grunge/noise en op voorgrond worden dan soms scherpe krasjes en vignettering gezet, waardoor er een diepte ontstaat die doet lijken of je door een stuk film/dia/glas kijkt
            - contrast niet altijd leggen met "poppende" contrastverhogende curves, maar eerder met het licht spelen, maw herbelichtingstechnieken als dodge & burn bijgebruiken, vignettering, ...
            - desaturatie- en kleurmanipulatiemethoden bestuderen
            - huidverzachting
            - sleutelwoorden voor YouTube, Google, ...: photoshop texturing, photoshop grunge, photoshop blending, grunge brushes, ... en je zult er onderdelen tussen vinden die hier gebruikt worden.
            - als sommige beelden samengesteld zijn (studio / achtergrond; ik vermoed van wel) dan heb je ook nog dit boek aan je been: www.photoshopmasking.com
            - ...

            Voor alle duidelijkheid: zelf heb ik nog nooit zoiets gemaakt en zie het mij ook niet doen alvorens mijn eigen raad hierboven op te volgen. Ik heb er altijd tegenop gezien om met een paar 1000 brushes om te moeten gaan en te weten waar net die ene weer is die je graag had willen gebruiken
            Last edited by maGuy; 27 juli 2007, 06:05.

            Comment


            • #7
              Re: Meesterwerk

              Thx for the link.
              Dit is een stijl die ik heel graag zie.

              Er zitten ook heel veel aspecten in de bewerking. Volgens mij is hij zoet voor één à twee uur per foto. Ik zou mijn vragen dan ook specifiek maken en niet enkel vragen "hoe doe je dit? " want daarop is heel moeilijk te antwoorden.

              Comment


              • #8
                Re: Meesterwerk

                Goedeavond

                Als eerst bedankt voor al jullie reactie's of het nu positief of negatief bedoeld is.
                Ik begrijp heel goed dat die persoon zelf (Ronald Germeys) niet gaat vertellen hoe hij het doet. ik hoef het niet voorgekoud op mijn bord dat is ook niet leuk...

                Ronald Germeys heeft zijn eigen stijl ontwikkeld, en dat is ook mijn bedoeling. Ik wil alleen maar een richting geschopt worden hoe ik ongeveer zo'n resultaat krijg. en dan een beetje van Ronald Germeys en een beetje van mijn en een beetje van SPLR wil ik een mooie foto's neer zetten.

                Speciaal bedankt voor maGuy, voor zijn links en verhaal.
                groetjes

                Comment


                • #9
                  Re: Meesterwerk

                  In feite zou niemand zich ooit mogen afvragen: Hoe is dit of dat gedaan.

                  Je mag wel eens heimelijk jaloers zijn (ben ik ook soms), maar voor de rest zijn er geen 2 Dragans, of geen 2 Germeys, of geen 2 weet ik veel.
                  Al die mensen kunnen wel misschien gekopieerd worden door Piet en Jan, maar uiteindelijk blijven ze Piet en Jan.
                  Zoek van de eerste maal uw eigen stijl, want dat is het allervoornaamste dat al die mensen zélf hebben gedaan.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Meesterwerk

                    Oorspronkelijk geplaatst door maniac Bekijk bericht
                    In feite zou niemand zich ooit mogen afvragen: Hoe is dit of dat gedaan.

                    Je mag wel eens heimelijk jaloers zijn (ben ik ook soms), maar voor de rest zijn er geen 2 Dragans, of geen 2 Germeys, of geen 2 weet ik veel.
                    Al die mensen kunnen wel misschien gekopieerd worden door Piet en Jan, maar uiteindelijk blijven ze Piet en Jan.
                    Zoek van de eerste maal uw eigen stijl, want dat is het allervoornaamste dat al die mensen zélf hebben gedaan.
                    das wat ik ook bedoelde

                    Comment


                    • #11
                      Re: Meesterwerk

                      Oorspronkelijk geplaatst door maGuy Bekijk bericht
                      Ik was bv al bij retouchpro toen "pro" daar nog wat beter de inhoud weergaf. Mede door de site zelf teveel te vernoemen mss stikt het er nu van newbiefenomenen... In zo'n retouchethread doet dan elke newbie zijn soft filtertje en 8 op 10 is "zum kotzen" en een boel pros haken af, waardoor het allemaal veel meer tijd vraagt om de goede dingen eruit te filteren of bep. info nog te kunnen vinden.
                      Mag ik daaruit besluiten dat "newbies" niet gewenst zijn op fotografiesites (belgiumdigital incluus) ?
                      Maak er dan een gesloten site van met passw zou ik zeggen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Meesterwerk

                        Ik denk dat je mag van geluk spreken dat er nog zo'n (kleinschalige, kleinschalig door onze NL taal) fora als dit bestaan. Als je hier met een probleem of eigen realisatie, of foto op de proppen komt, heb je veel kans dat hij bediscussieerd of becommentarieerd wordt.
                        Op sites als retouchpro, voert, zoals maGuy zegt, iedereen, zowel nieuweling als gevorderde, zijn nummertje op. Er wordt eerder weinig comment op gegeven, want de meesten daar vinden dat ze zelf het warm water hebben uitgevonden.
                        Het resultaat is, dat op de eerste plaats, de 'newbie' in de kou blijft staan. Want deze denkt dat hij een geweldige bewerking heeft gedaan, en omdat ze niet becommentarieerd wordt, blijft hij dat nog denken ook.

                        Erger wordt het, als er nog eens een werkwijze wordt bijgesleurd die kant noch wal raakt door om het even wie. En omdat het zo grootschalig is, en omdat al die informatie niet gefilterd wordt, blijft de 'nieuwkomer' de dupe, want die ziet door de bomen het bos niet meer door een veelheid aan (al dan niet juiste) informatie.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Meesterwerk

                          Oorspronkelijk geplaatst door maniac Bekijk bericht
                          In feite zou niemand zich ooit mogen afvragen: Hoe is dit of dat gedaan.

                          Je mag wel eens heimelijk jaloers zijn (ben ik ook soms), maar voor de rest zijn er geen 2 Dragans, of geen 2 Germeys, of geen 2 weet ik veel.
                          Al die mensen kunnen wel misschien gekopieerd worden door Piet en Jan, maar uiteindelijk blijven ze Piet en Jan.
                          Zoek van de eerste maal uw eigen stijl, want dat is het allervoornaamste dat al die mensen zélf hebben gedaan.

                          Natuurlijk moet je je dat afvragen. Dat is een belangrijke leerproces die je niet kan missen. Op elk kunstgebied is dat van toepassing. Als men je bijvoorbeeld leert schilderen, dan moet je wel allerlei technieken van andere schilders onder de knie krijgen, eer je een eigen stijl kan creëeren. Zo lezen daarom de studenten filologie allerlei romans en gedichten om de technieken van een bepaalde auteur in een bepaalde tijd te ontleden.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Meesterwerk

                            Oorspronkelijk geplaatst door THESIS Bekijk bericht
                            Natuurlijk moet je je dat afvragen. Dat is een belangrijke leerproces die je niet kan missen. Op elk kunstgebied is dat van toepassing. Als men je bijvoorbeeld leert schilderen, dan moet je wel allerlei technieken van andere schilders onder de knie krijgen, eer je een eigen stijl kan creëeren. Zo lezen daarom de studenten filologie allerlei romans en gedichten om de technieken van een bepaalde auteur in een bepaalde tijd te ontleden.
                            Dat is natuurlijk juist.
                            Ik moet mijn woorden herzien. Ik herinner mij nu dat ik 20 jaar bezig geweest ben met het bestuderen van de schildertechniek der Vlaamse Primitieven, die ook vol mysteries zit.
                            Ik heb zelfs, al copieerend, een zinvol antwoord op deze zoektocht gevonden.

                            Vandaar misschien mijn antwoord: ik heb er veel te lang bij stilgestaan. Maar het heeft mij wel vooruit geholpen.

                            Contradictorisch, maar waar.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Meesterwerk

                              Oorspronkelijk geplaatst door maniac Bekijk bericht
                              Het resultaat is, dat op de eerste plaats, de 'newbie' in de kou blijft staan. Want deze denkt dat hij een geweldige bewerking heeft gedaan, en omdat ze niet becommentarieerd wordt, blijft hij dat nog denken ook.

                              Erger wordt het, als er nog eens een werkwijze wordt bijgesleurd die kant noch wal raakt door om het even wie. En omdat het zo grootschalig is, en omdat al die informatie niet gefilterd wordt, blijft de 'nieuwkomer' de dupe, want die ziet door de bomen het bos niet meer door een veelheid aan (al dan niet juiste) informatie.
                              Een rede temeer om de boel dan af te sluiten voor buitenstaanders niet ? (wat schrijfrechten aangaat)

                              Want als de "pros" afhaken en de "newbies" worden er ook niet wijzer van moet zoiets op termijn doodbloeien .
                              Gelukkig is het hier wat gemoedelijker dan

                              Comment

                              Working...
                              X