Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

overgang van een logo naar een ander

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • overgang van een logo naar een ander

    Voor het werk willen we een nieuw logo voorstellen waarbij het de bedoeling is via een projektie een overgang te maken van het oude logo naar het nieuwe. Het is niet de bedoeling om met de dekking te spelen en het ene te laten overvloeien in het andere, maar wel om het oude te verbranden, "verfrommelen", laten ontploffen, ... of wat dan ook en het nieuwe logo tevoorschijn te laten komen.
    Iemand enig idee hoe ik dit kan uitwerken ? Image Ready neem ik aan. Maar gebruik ik een bepaalde filter om de overgang geleidelijk te doen ? Andere ideeën of tips ?
    Mijn dank hebben jullie alvast al.

  • #2
    Re: overgang van een logo naar een ander

    Snelste weg zal waarschijnlijk via 'morphing' zijn. Zoek maar eens op Google.
    Tenminste als je deze techniek verkiest.



    Anders rest je waarschijnlijk niets anders dan de scene volledig op te delen in aparte beelden, zoals een filmscène.
    Dan heb je eerst en vooral een storyboard nodig, en daarna werk je alle beelden uit in een beeldbewerkingsprogramma. Of via fotografie, kan ook natuurlijk, als je het logo daadwerkelijk in de fik zou steken, en tussendoor opnames maakt. Alleen zal je dan méér werk hebben aan de nabewerking, dan wanneer je alles eerst uitkient in een storyboard, en dan de beelden zelf samenstelt.

    Vuur is gemakkelijk te bewerken in PS, en op zwarte achtergrond geeft dit goed resultaat.
    Als je het idee van 'verbranden' zou nemen, moet je ook weten wanneer en waaruit je nieuwe logo tevoorschijn moet komen.

    Belangrijkste is eerst en vooral dat je weet wat je wil maken. Ofwel verbrand je het oude logo, ofwel verfrommelen of...

    Comment


    • #3
      Re: overgang van een logo naar een ander

      Ik had niet de indruk dat het per se een morph moest zijn hé?

      In sommige presentatieprogramma's zitten mooie lange overgangen, soms zelfs originele, waarvan er mss wel enkele kunnen dienen. Het "beste" programma ontsnapt me nu wel van naam, maar is al aan bod gekomen bij "software"...

      Comment


      • #4
        Re: overgang van een logo naar een ander

        Ik zou zeggen: 'Adobe After Effects', maar da's nie gratis en nie gemakkelijk Het is zowat de Photoshop voor video en de mogelijkheden zijn eindeloos. Het werkt perfect samen met de andere Adobe-producten, dus ook met Photoshop. Je kan zelfs laag per laag animeren.

        Peter

        Comment


        • #5
          Re: overgang van een logo naar een ander

          Oude GIF animator ergens zien te vinden. Misschien kun je PSP's animation shop ergens vinden. 2 gifs nodig oude en nieuwe logo en ms nog een af/oplopende helderheden gifs en die in het programma voeren.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: overgang van een logo naar een ander

            Dit is met CorelDraw gedaan.
            En daarna bewerkt met Ulead GIF animator.


            Is het zoiets wat je zoekt?

            Groetjes
            Skitch
            Last edited by Skitch; 29 juli 2007, 19:53.
            " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Verstraete)

            Comment


            • #7
              Re: overgang van een logo naar een ander

              [QUOTE=Skitch;1498306]Dit is met CorelDraw gedaan.
              En daarna bewerkt met Ulead GIF animator.


              Is het zoiets wat je zoekt?

              Inderdaad, dit gaat zeker de goede richting uit. Coreldraw heb ik wel liggen, maar nog nooit geïnstalleerd. Ik probeer het vanavond eens.
              Wie tips heeft hoe ik eraan moet beginnen...

              Comment


              • #8
                Re: overgang van een logo naar een ander

                Met Flash kan je ongetwijfeld ook zo van die dingen doen. Niet gratis, maar als je waarschijnlijk wat meer (professionele) mogelijkheden zoekt om je logo te transformeren van oud naar nieuw, dan zit je toch snel in het laadje "te betalen software".

                Kris
                Canon 40D // Speedlite 430EX // Canon 50mm f1.8 // Canon 70-200L f2.8 // Tamron 28-75mm f2.8 (te koop) // Tokina 11-16 f2.8
                http://digital.raptor-tec.be

                Comment


                • #9
                  Re: overgang van een logo naar een ander

                  Oorspronkelijk geplaatst door kris_vdm Bekijk bericht
                  Met Flash kan je ongetwijfeld ook zo van die dingen doen. Niet gratis, maar als je waarschijnlijk wat meer (professionele) mogelijkheden zoekt om je logo te transformeren van oud naar nieuw, dan zit je toch snel in het laadje "te betalen software".

                  Kris
                  of je download een try out versie van 30 dagen en je maakt je project binnen de 30 dagen.
                  fotowebsite: www.edwinfoto.com
                  Lara's website: http://www.houdevelt.com
                  fotoblog http://edwinfotocom.blogspot.com/

                  Comment


                  • #10
                    Re: overgang van een logo naar een ander

                    Oorspronkelijk geplaatst door kris_vdm Bekijk bericht
                    Met Flash kan je ongetwijfeld ook zo van die dingen doen. Niet gratis, ...
                    Powerbullet heeft niet alle Flash-opties maar is gratis en je kan er toch, mits wat creativiteit, leuke Flash-animaties/presentaties mee maken :
                    Are you powered by PowerBullet?


                    maar wellicht niet de animaties die TS voor ogen heeft
                    Last edited by filipo; 30 juli 2007, 09:31.
                    Mijn fotowebsite : www.filover.be

                    Comment

                    Working...
                    X