Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

abstract floral

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• abstract floral

Nu is het eens aan mij om iets te vragen :

Wat zou de meest elegante manier zijn om zoiets te maken :

Looking for high quality stock photos? Want to sell your work? Go no further: Stockxpert is the place to buy and sell stock images!

Re: abstract floral

Ik ben geen photoshop techneut, noch illustrator techneut.
    Dus als ik zo iets moet maken, maak ik het altijd zo simpel mogelijk met zo weinig mogelijk tools. Het is niet altijd de snelste manier, maar veelal wel de zékerste manier om te bekomen wat je wil, en daardoor is het dan soms weer de snelste manier

Werkwijze 1:

Ik schets op papier het patroon die ik wil, scan het in, importeer het in 'illustrator' en met de pentool trek ik het over.
    Zo heb ik het precies zoals ik het wil.
    Veel van die elementen, komen vaak terug en kan je dupliceren en aanpassen.

Werkwijze 2:

In de "fnac" of bij "de slegte", verkopen ze van die boeken, met honderden van die symbolen (waarschijnlijk vind je die ook op internet in een of andere lage resolutie).
    Daaruit kan je dan delen overnemen en een nieuw patroon samenstellen in photoshop.
    Daarna opnieiw overtekenen in illustrator (of laten overtekenen door Illustrator zelf, of met Adobe Streamline).

Of een combinatie.

Baai de weej, ik dacht dat PSG een afkorting was van PhotoShopGuru!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door maniac Bekijk bericht
      Ik schets op papier het patroon die ik wil, scan het in,
      Ik zie dat je deze techniek vaak toepast en met goede reden.
      De computer is mijlenver weg vergeleken met het "tactiele" van het tekenen op papier.
      Een wacom komt al wat dichter maar uw ogen en handen zitten op een andere plaats.
      Ook de schermen waarop je rechtstreeks kan tekenen, zijn nog verre van hetzelfde.
      Er is (nog) niets dat tekenen op papier kan vervangen...

In de "fnac" of bij "de slegte", verkopen ze van die boeken,
      Het effect is nu niet super origineel, want al veel gedaan.
      Als ik dan toch de moeite doe, heb ik het dan liever precies zoals ik wil.

Baai de weej, ik dacht dat PSG een afkorting was van PhotoShopGuru!
      Voor mij ook goed hoor.Toch komende van u.

Edit mod JLP: Off-topic deel verwijderd, wegens niet ter zake doende.
      Last edited by JLP; 3 juli 2007, 17:11.

Comment

Ik denk dat je 't een beetje te ver gaat zoeken. Een lijn maken die dik begint en geleidelijk naar dun gaat is eigenlijk een pijl-brush. Ik teken met het pen-gereedschap de lijn die ik wil en selecteer dan bij Arrows_Standard (moet je waarschijnlijk in je brushpallet inladen) de arrow 1.07. Die ziet er in je pallet uit als een lange driehoek. Daarna kan je met de "options of selected object" in het brushes pallet de dikte (als %) regelen.

Wanneer je werkelijk krullen nodig hebt, maak ik gebruik van de spiral tool.

Het ontwerp van dit T-shirt heb ik bijna helemaal (en redelijk snel) op die manier opgebouwd.
        Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

Comment

Thx ! Gebruik je de twirl tool soms ook voor krullen te maken ?

Lijkt me ook wel handig.

Comment

Gewoonweg met pen tool in illustrator.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
              Thx ! Gebruik je de twirl tool soms ook voor krullen te maken ?

Lijkt me ook wel handig.
              Die gebruik ik eigenlijk zelden tot nooit, omdat de resultaten redelijk oncontroleerbaar zijn. Ik trek liefst de lijntjes zelf. Ik maak wel redelijk veel gebruik van de Xtream Path tools. In juli zou de plugin klaar zijn voor CS3—maar daar mis ik nog niet aan wegens nog geen CS3.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vicberger Bekijk bericht
                Ik maak wel redelijk veel gebruik van de Xtream Path tools. In juli zou de plugin klaar zijn voor CS3—maar daar mis ik nog niet aan wegens nog geen CS3.
                Die zijn echt wel groovy. Ik ben geen Illustrator man, ik werk bijna exclusief in PS, maar dit is echt wel een zinvolle addon.

Comment

Je kan zoiets hier downloaden:

EDIT Mod Franciskine : Het is absoluut verboden op BD links naar illegale download sites te vermelden, lees de forumregels aub . . .
                  Last edited by Franciskine; 3 juli 2007, 11:37.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door THESIS Bekijk bericht
                    Je kan zoiets hier downloaden
                    Ik denk niet dat het de bedoeling is om via dit forum op illegale wijze auteursrechtelijk beschermd materiaal aan te bieden langs rapidshare.

Via iStockphoto kan je soms snel (en legaal) dergelijke designelementen bekomen—daar haal ik ook soms wel wat. Toch heb je niet steeds datgene wat je nodig hebt en dan ben je op je eigen tekenwerk aangewezen.

Comment

Persoonlijke vetes en wat betweterigheden zijn niet gewenst op dit forum, vandaar dat deze onzin verwijderd is uit dit topic. Als je het nodig vindt om elkaar te kleineren (Leonidas, PSG, MaGuy in willekeurige volgorde) doe dat dan ergens anders, maar niet op dit forum.

En nu weer graag on-topic! Alle off-topic replies zullen ook worden verwijderd.
                      Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
                      --------

Comment

Working...
                      X