Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Ik ben geen photoshop techneut, noch illustrator techneut.
Dus als ik zo iets moet maken, maak ik het altijd zo simpel mogelijk met zo weinig mogelijk tools. Het is niet altijd de snelste manier, maar veelal wel de zékerste manier om te bekomen wat je wil, en daardoor is het dan soms weer de snelste manier
Werkwijze 1:
Ik schets op papier het patroon die ik wil, scan het in, importeer het in 'illustrator' en met de pentool trek ik het over.
Zo heb ik het precies zoals ik het wil.
Veel van die elementen, komen vaak terug en kan je dupliceren en aanpassen.
Werkwijze 2:
In de "fnac" of bij "de slegte", verkopen ze van die boeken, met honderden van die symbolen (waarschijnlijk vind je die ook op internet in een of andere lage resolutie).
Daaruit kan je dan delen overnemen en een nieuw patroon samenstellen in photoshop.
Daarna opnieiw overtekenen in illustrator (of laten overtekenen door Illustrator zelf, of met Adobe Streamline).
Of een combinatie.
Baai de weej, ik dacht dat PSG een afkorting was van PhotoShopGuru!
Ik schets op papier het patroon die ik wil, scan het in,
Ik zie dat je deze techniek vaak toepast en met goede reden.
De computer is mijlenver weg vergeleken met het "tactiele" van het tekenen op papier.
Een wacom komt al wat dichter maar uw ogen en handen zitten op een andere plaats.
Ook de schermen waarop je rechtstreeks kan tekenen, zijn nog verre van hetzelfde.
Er is (nog) niets dat tekenen op papier kan vervangen...
Ik denk dat je 't een beetje te ver gaat zoeken. Een lijn maken die dik begint en geleidelijk naar dun gaat is eigenlijk een pijl-brush. Ik teken met het pen-gereedschap de lijn die ik wil en selecteer dan bij Arrows_Standard (moet je waarschijnlijk in je brushpallet inladen) de arrow 1.07. Die ziet er in je pallet uit als een lange driehoek. Daarna kan je met de "options of selected object" in het brushes pallet de dikte (als %) regelen.
Wanneer je werkelijk krullen nodig hebt, maak ik gebruik van de spiral tool.
Thx ! Gebruik je de twirl tool soms ook voor krullen te maken ?
Lijkt me ook wel handig.
Die gebruik ik eigenlijk zelden tot nooit, omdat de resultaten redelijk oncontroleerbaar zijn. Ik trek liefst de lijntjes zelf. Ik maak wel redelijk veel gebruik van de Xtream Path tools. In juli zou de plugin klaar zijn voor CS3—maar daar mis ik nog niet aan wegens nog geen CS3.
Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.
Ik maak wel redelijk veel gebruik van de Xtream Path tools. In juli zou de plugin klaar zijn voor CS3—maar daar mis ik nog niet aan wegens nog geen CS3.
Die zijn echt wel groovy. Ik ben geen Illustrator man, ik werk bijna exclusief in PS, maar dit is echt wel een zinvolle addon.
Ik denk niet dat het de bedoeling is om via dit forum op illegale wijze auteursrechtelijk beschermd materiaal aan te bieden langs rapidshare.
Via iStockphoto kan je soms snel (en legaal) dergelijke designelementen bekomen—daar haal ik ook soms wel wat. Toch heb je niet steeds datgene wat je nodig hebt en dan ben je op je eigen tekenwerk aangewezen.
Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.
Persoonlijke vetes en wat betweterigheden zijn niet gewenst op dit forum, vandaar dat deze onzin verwijderd is uit dit topic. Als je het nodig vindt om elkaar te kleineren (Leonidas, PSG, MaGuy in willekeurige volgorde) doe dat dan ergens anders, maar niet op dit forum.
En nu weer graag on-topic! Alle off-topic replies zullen ook worden verwijderd.
Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
Comment