Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opnieuw bewerken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Opnieuw bewerken

Hallo,

Weet iemand hoe ik een foto een deel in zwart wit en een deel in kleur kan zetten ( ik wil hier mee zeggen: vb de helft in kleur en de andere helft in zwart-wit)

bedankt voor de hulp

mvg
    Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
    www.ginodepreter.com

Re: Opnieuw bewerken

Met GIMP: 2 lagen, de bovenste in zwart wit zetten, en dan een laagmasker toevoegen op de bovenste, of delen weg gommen). Met PS kan het iets minder omslachtig denk ik (maar 1 laag nodig die je in zwart wit zet, en dan healing brush???). Maar gaan ervaring met PS.
    Wees creatief: er zijn verschillende manieren.
    Nikon D70s, Nikkor 18-70mm, Sigma 70-300mm, SB-600

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stevin Bekijk bericht
      Met GIMP: 2 lagen, de bovenste in zwart wit zetten, en dan een laagmasker toevoegen op de bovenste, of delen weg gommen). Met PS kan het iets minder omslachtig denk ik (maar 1 laag nodig die je in zwart wit zet, en dan healing brush???). Maar gaan ervaring met PS.
      Wees creatief: er zijn verschillende manieren.
      Is dat niet je vraag van gisteren?

Hallo, kan iemand mij uitleggen hoe ik dit effekt kan bekomen: http://img101.imageshack.us/img101/2699/166sh0.jpg Ik gebruik photoshop ( liefst in lekentaal uitleggen aub:p) bedankt voor jullie hulp mvg

Bedoel je zoiets?

In photoshop het rechthoekig selectiegereedschap gebruiken,een deel selecteren,dan naar image/adjustments/desaturate gaan of shift+control+u toetsen indrukken .

groeten
      jim

Comment

Bedankt iedereen

ben weer wat wijzer geworden

mvg
        Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
        www.ginodepreter.com

Comment

Working...
        X