Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Eerstvolgende Shooting Day: SD Dendermonde op 10 mei 2025.
De lucht is volgens mij helemaal overbelicht. In de pixels zit er dan geen beeld- en kleurinformatie. Je zou dit wit door een andere lucht kunnen vervangen.
Ik moet erbij zeggen dat ik zo goed als GEEN ps ervaring heb.
Wat moet ik dus doen? (filters, kleur,..?)
even snel snel gedaan (uit haast heb ik ineens die kabels weggehaald. Ander moet je alles mooi selecteren.
als je dus alles geselecteerd hebt van die witte lucht moet je de gradient tool pakken. En dan de twee kleuren gebruiken. Ik heb grijsblauw en iets lichter grijsblauw gebruikt...
ook efkes raprap iets gemaakt (dus niet perfekt hé): lucht geselecteerd met color range (in een copie laag); in de selectie lucht en wolkjes geschilderd met penseel;copielaag op 80% deking;flaten en klaar is kees
Ik zou hier geen werk meer insteken maar me toeleggen op een volgende opname !
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."
Ik zou hier geen werk meer insteken maar me toeleggen op een volgende opname !
Je hebt helemaal gelijk.
Ik heb wat geëxperimenteerd met de lucht maar ik kom niet tot een resultaat dat het waard is om forumruimte mee op te vullen.
Maar weer iets bijgeleerd, dus het was niet helemaal een verspilling. Op naar de volgende, en bedankt voor de tips.
De lucht is inderdaad helemaal overbelicht.
Een polar zou handig zijn. Een gradual ND eventueel nog handiger.
Maar een onopvallende hdr zou ook goed kunnen lukken.
-1 en +1 ev (en uiteraard een 0 ev) dan ga je de lucht heel mooi krijgen zonder dat de rest eigenlijk overbodig wordt.
Mocht het zijn dat de trein er iet wat "fake" uitkomt kan je nog steeds gewoon de hdr nemen, daar deze foto over zetten en de alles op de originele foto, behalve de trein zelf, wegsnijden.
Comment