Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lucht bijwerken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lucht bijwerken

Hoe kan ik de lucht op deze foto bijwerken in pse?
    Raad en/of linken zijn altijd welkom.

Re: Lucht bijwerken

De lucht is volgens mij helemaal overbelicht. In de pixels zit er dan geen beeld- en kleurinformatie. Je zou dit wit door een andere lucht kunnen vervangen.
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Ik moet erbij zeggen dat ik zo goed als GEEN ps ervaring heb.
      Wat moet ik dus doen? (filters, kleur,..?)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ErrEs Bekijk bericht
        Ik moet erbij zeggen dat ik zo goed als GEEN ps ervaring heb.
        Wat moet ik dus doen? (filters, kleur,..?)
        even snel snel gedaan (uit haast heb ik ineens die kabels weggehaald. Ander moet je alles mooi selecteren.

als je dus alles geselecteerd hebt van die witte lucht moet je de gradient tool pakken. En dan de twee kleuren gebruiken. Ik heb grijsblauw en iets lichter grijsblauw gebruikt...

met een aanvraag is de foto verwijderd...

Comment

ps: wolken kun je ook maken... door filters - render - clouds...

Comment

Bedankt. Ik zal eens experimenteren.

Comment

ook efkes raprap iets gemaakt (dus niet perfekt hé): lucht geselecteerd met color range (in een copie laag); in de selectie lucht en wolkjes geschilderd met penseel;copielaag op 80% deking;flaten en klaar is kees

Comment

Hier ook linkje naar een manier waar je wat aan kan hebben om bestaande lucht erachter te plakken: http://www.crystalzone.nl/html/photo...maken%202.html
                Groetjes, Damiaan.
                Photoshop Articles + Albus Webdesign ... proud owner of a Olympus OM-D EM-5

Comment

Ik zou hier geen werk meer insteken maar me toeleggen op een volgende opname !
                  Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                    voorkomen is altijd beter als genezen, dat is waar!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                      Je hebt helemaal gelijk.
                      Ik heb wat geëxperimenteerd met de lucht maar ik kom niet tot een resultaat dat het waard is om forumruimte mee op te vullen.
                      Maar weer iets bijgeleerd, dus het was niet helemaal een verspilling. Op naar de volgende, en bedankt voor de tips.

Comment

De lucht is inderdaad helemaal overbelicht.
                        Een polar zou handig zijn. Een gradual ND eventueel nog handiger.
                        Maar een onopvallende hdr zou ook goed kunnen lukken.
                        -1 en +1 ev (en uiteraard een 0 ev) dan ga je de lucht heel mooi krijgen zonder dat de rest eigenlijk overbodig wordt.
                        Mocht het zijn dat de trein er iet wat "fake" uitkomt kan je nog steeds gewoon de hdr nemen, daar deze foto over zetten en de alles op de originele foto, behalve de trein zelf, wegsnijden.
                        Mvg,
                        Johan

Comment

Working...
                        X