Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

realistische weeromstandigheden

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• realistische weeromstandigheden

hey,

ik heb een prototype gemaakt van een flashfile die weet wat het weer is op een bepaalde locatie. Het programmatje kent 10 verschillende weertypes, gecombineerd met regen, bliksem en sneeuw. Zover gaat alles goed.

Maar... om het weertype te simuleren, heb ik dus realistische afbeeldingen nodig van de lucht onder verschillende omstandigheden. Daarenboven dient het mogelijk te zijn deze foto's te "loopen" zodat ze zonder onderbreking in beeld kunnen blijven. En surplus (!) zouden enkel wolken zichtbaar mogen zijn, dus geen blauwe lucht of grijze lucht, dat wordt immers als apart object gemaakt (om nadien zon etc te kunnen toevoegen).

Weet iemand goede photoshop tutorials staan om realistische wolken enzomeer te kunnen maken? Alles betreffende weer is welkom.

ps: de 10 weertypes vindt u hier: http://www.michaelmartens.be/menu/Project/index.html
    ps2: het prototype vind je ook op die pagina

Re: realistische weeromstandigheden

Ik vind persoonlijk de yahoo weather widget heel mooi gedaan.
    Dit doet ongeveer hetzelfde wat uw toepassing doet.

De figuren zijn niet altijd (foto)realistisch maar wel heel mooi gedaan.
    Vb de zon heeft een beetje de sfeer van de aqua sphere van Mac.
    Neem eens een kijkje.

Voor wolken : je kan perfect een foto maken van wolken of onder het render menu heb je ook een filter waarvan je kan vertrekken.

Comment

Re: realistische weeromstandigheden

mja, 'k heb reeds geprobeerd met echte foto's via deze website:

Maar helaas, het filmpje moet continu in een "loop" spelen dus de rechterkant van de foto dient perfect aan te sluiten bij de linkerkant van de foto, zonder echt de indruk te geven dat dit repetetief is.

Via de render - cloud functie kan ik inderdaad wolken maken maar:
      ik vind niet waar ik kan instellen wat de densiteit etc moet zijn. Ook zou het mooi zijn mocht ik die render/clouds met 3 kleuren kunnen doen zodat de achtergrondlucht kan meegegeven worden. Waarschijnlijk is dat wel mogelijk in Photoshop maar vind ik niet waar ;-)

Comment

Working...
      X