Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hoe een zwart-wit foto trekken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• hoe een zwart-wit foto trekken

hallo

ik bezit nu een week een canon eos 400d en heb er toch al een foto of 500 mee getrokken , maar nu had ik graag wat foto's getrokken in zwart-wit
    ik heb al 10 keer de handleiding gelezen maar krijg dit maar niet gedaan
    gaat dit wel en hoe moet ik dit doen ?

alvast bedankt

Re: hoe een zwart-wit foto trekken

kleurenfoto trekken in raw formaat en omzetten naar zw in bijvoorbeeld photoshop.
    Nikon D300, D50 -- Sigma 10-20 f/4-5.6 -- Sigma 24-70 f/2.8 -- Nikor 70-200 f/2.8 VRII -- Nikor 50mm f/1.8 -- Nikor 85 f/1.4

Comment

500 opnamen en we hebben er nog geen gezien hier??
      ja vraag; later omzetten.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Dat mag ook in JPEG hoor

Maar omzetten is de boodschap.

Nu ik ben geen canonkenner, maar sommige toestellen kunnen grijswaardenfoto's maken (rechtstreeks) en andere niet.

Comment

Ik ben niet op de hoogte of je met canon toestellen direct in een zwart mode foto's kan maken, maar met photoshop kan je de foto altijd omzetten.
          De beste mannier is dit te doen met de kanaalmixer - monochroom grijs, en dan uit het rode en groene kanaal de foto samenstellen, het beste resultaat bekom je als de 3 kanalen opgeteld 100 geven. Daarna kan je door middel van de levels en curves het contrast nog bijstellen.
          Er bestaan goede boeken over digitale zwart wit fotografie. met daarin alles lang en breed uitgelegd.
          Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

A) in photoshop na het nemen van de foto
            B) rechtstreeks bij het nemen van de foto, in grijswaarden dus. Vooraleer je de foto neemt, duw je op de set knop als je niet in automatische modus aan het werken bent (zet op P, Av, Tv, of M). Je kiest "monochroom" en klaar is kees. Je kan trouwens daar ook je eigen instellingen programmeren, maar je kan dit inderdaad evengoed nadien doen. Hoewel, ik vind het persoonlijk wel leuk om rechtstreeks in ZW te trekken. Bijv. afwijking en ruis op hogere iso (vanaf 800 of 1600) stoort dan veel minder hard dan bij een kleurenfoto, vind ik zelf.

Grtz, Fre
            Mvg, Fre

Comment

Als je rechtstreeks je foto in grijswaarden trekt, krijg je een platte foto zonder contrast. Achteraf in Photoshop omzetten is de boodschap.
              ______
              www.vue.photo

Comment

Ik denk dat dit topic beter bij fotobewerking staat . . .
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Even in de marge: een foto wordt al tientallen jaren niet meer GETROKKEN, maar GENOMEN.

Comment

Ik duw altijd !!!

Comment

hallo

iedereen heel erg bedankt , zeker fre310 ik had wel iets gelezen over monochroom en set maar vond dit nergens terug
                      dus bedankt heren

Comment

shift + u
                        Thomart.nl
                        Designing&Photography

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Larah&Bo Bekijk bericht
                          Even in de marge: een foto wordt al tientallen jaren niet meer GETROKKEN, maar GENOMEN.
                          Een foto 'nemen' ? Gij viezerik ;-)

Comment

Ik weet niet hoe dit bij canon zit maar als ik met mijn D200 een foto maak, neem, trek, duw, klik of schiet in de zwart/wit instelling en ik laad daarna de raw in zit daar alle kleurinfo nog steeds in.
                            Ik kan hiermee dus zelf nog bepalen wat ik er mee wil doen.

En ik vind dit zelf handiger dan alleen achteraf aangezien het effect meteen zichtbaar is op het lcd.

De jpeg is wel gewoon zw/w.

Greetz rich
                            D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Comment

Volgens deze man is in-camera z/w geen goed idee.

Comment

Working...
                              X