Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie O wie helpt mij

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Wie O wie helpt mij

Hallo,

Ik heb deze foto gemaakt, ik moet hem nog verder bewerken maar nu stoort die schaduw heel erg, hoe krijg ik die in PS goed weg, ik heb de nederlandse versie van PS cs2.

WIe helpt mij? het gaat dus voornamelijk de schaduw bij de oren. Ik heb meerder foto's van dit "poepie" waar ook schaduw is.
    Foto is erg gecropt.
    By the way , ouders weten dat deze foto hier te zien is.
    Een dag niet gefotografeerd, is een dag niet geleerd..Canon 400D, sigma 105mm, sigma 50-500,de kitlens, en een rugzak die te zwaar is...

Re: Wie O wie helpt mij

Ben zo vrij geweest om het te proberen:

'k Doe dit zelf met de kloonstempel; je neemt de kleuren van het omgevende beeld (de grijze achtergrond) en plaatst die over de schaduwen. Hoe meer je inzoomt, hoe nauwkeuriger je kan werken. Ook event.de vulling aanpassen want als je té nauwkeurig werkt, kan het onnatuurlijk worden.

Als je wil neem ik de foto terug weg, hé.
    www.petervdg.net/Portfolio

Comment

Dit is met klonen te verhelpen, alleen moet je dan niet alleen de schaduw bij de oren wegwerken, ook die bij het hoofd.
      Ik heb hieronder een hele snelle poging gedaan, als je liever niet hebt dat ik deze foto post, dan hoor ik het graag zodat ik de foto kan weghalen.

De foto is wat opgelicht (brightness) en de schaduw op de achtergrond is weggewerkt (door middel van klonen):

Zoals je ziet is dit snel gedaan, maar als je hier meer de tijd voorneemt, dan is het resultaat ook veel beter.
      Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
      --------

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door luna Bekijk bericht
        Ben zo vrij geweest om het te proberen:

'k Doe dit zelf met de kloonstempel; je neemt de kleuren van het omgevende beeld (de grijze achtergrond) en plaatst die over de schaduwen. Hoe meer je inzoomt, hoe nauwkeuriger je kan werken. Ook event.de vulling aanpassen want als je té nauwkeurig werkt, kan het onnatuurlijk worden.

Als je wil neem ik de foto terug weg, hé.
        en die vulling stel ik in, in ps neem ik aan , als ik de kloonstempel activeer. Ik heb dit in ps met de kloonstempel gedaan, maar daar ben ik heel lang mee bezig, zoom in en weer uit. En dan met name de schaduw bij de haren, bezorgt me hoofdpijn.

En nee foto mogen jullie beide laten staan, vindt geweldig goed gelukt.
        Nu maar weer ff oefenen........
        Een dag niet gefotografeerd, is een dag niet geleerd..Canon 400D, sigma 105mm, sigma 50-500,de kitlens, en een rugzak die te zwaar is...

Comment

Ik zou een mixje maken tussen de gekloonde foto en je originele foto dan heb je minder werk bij de haren.

PS. je foto is wel erg donker op mijn scherm.

Comment

Hoi allemaal,

Terwijl jullie toch bezig zijn zou ik de schaduw op het kraagje bij de nek ook wegnemen, dan lijkt het mij quasi perfect.

Groetjes,

Riho.
            Nikon Z6 II & D500 + Nikon 24-70mm + Nikon 28-300mm + Nikon 70-200mm 2.8 VRII + Sigma 180mm macro 1:1 f3.5 APO EX DG HSM + SB900
            Drone piloot A2/A3 met DJI Mavic 2 Pro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Riho Bekijk bericht
              Hoi allemaal,

Terwijl jullie toch bezig zijn zou ik de schaduw op het kraagje bij de nek ook wegnemen, dan lijkt het mij quasi perfect.

Groetjes,

Riho.
              Die schaduw bij de nek op de kraag zou ik niet direct wegnemen, want het is wel duidelijk te zien dat de foto geflitst is en op de manier waarop die nu geflitst is krijg je dit soort schaduwen. De schaduw bij de nek op de kraag stoort dan ook niet zo erg als die op de achtergrond.
              Last edited by JLP; 5 juni 2007, 18:13.
              Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
              --------

Comment

Klopt dat de schaduw niet zo erg stoort maar de foto wordt omgezet naar zwart / wit en dan lijkt het net als of het kind grote oeren heeft...lol

Comment

Je was de schaduw onder de hand nog vergeten te vermelden ...(enz...)

De foto zou ik persoonlijk niet omzetten naar zwart/wit, (maar misschien is uw origineel beter te bewerken).

Om het flitseffect wat te milderen heb ik de linkerkant van de foto (aangezicht) wat extra verdonkerd.
                  Je kan het flitseffect volledig wegkrijgen, maar dan moet je het licht volledig herschilderen. En dit vraagt natuurlijk wat werk. (had ik het niet gedacht?).

.

Comment

hoe????? Krijg ik dat volledig weg dan?
                    ik heb nederlandse versie pscs2

Jou bewerking is heel mooi...!

Comment

[QUOTE=knofje3116;1430733]hoe????? Krijg ik dat volledig weg dan?
                      ik heb nederlandse versie pscs2

QUOTE]
                      Zoals ik nu reeds een beetje gedaan heb.
                      Je moet het aangezicht opnieuw modelleren. Dat wil zeggen: eerst alle harde schaduwen van de flits wegwerken (wegklonen), en nadien opnieuw een natuurlijk model en schaduw aanbrengen.

Dit is allemaal niet op 123 gedaan , en vraagt toch wat ervaring en inzicht in schaduw- en lichtinval.

Comment

Working...
                      X