Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pixels selecteren?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Pixels selecteren?

Beste vrienden,

Als Adobe beginneling loop ik tegen een raar probleem aan. Bij een action waarmee ik een tekst wil behandelen ( de letters moeten feestelijke ballonnetjes worden), krijg ik de melding dat er geen pixels geselecteerd zijn...Kan iemand mij zeggen hoe ik de pixels dan moet selecteren..? Ik heb de help functie er al op nagezocht maar nog geen atwoord kunnen vinden...

Groeten

Robbert
    EOS 300D,EOS 1DMKII, 580EX II Flitser,Canon 70-200 mm L F4, 18-55mm 1:3.5-4.5, 28-105mm 1:3.5-4.5 Canon en 70-300 mm Tamron 1:4.5-5.6

Je hebt waarschijnlijk nog vershillende layers staan, en je klikt ergens waar de huidige layer geen pixels heeft.

Om een simpel voorbeeld te geven:
    -Je opent een JPEG (je hebt nu 1 layer; de foto zelf. Open de layer window als die niet open is, via het menu "window" -> "layers")
    -Je Voegt tekst toe (Als je in de layers window gaat kijken; de text layer is een tweede layer)
    -Je wil nu iets selecteren op de foto, maar niet de tekst. Als de text layer nog de huidige, bewerkbare layer is (dat kan je zien in de layers window; de huidige layer staat in blauw ="aangeduid"), dan kan je niets selecteren want de tekst-layer heeft op die plaats geen werkbare data. Dat is de fout die je krijgt.

Verhelpen kan op 2 manieren:
    1) Kies de goeie layer; duid hem aan in de layer window
    2) "Flatten image" of "Merge layer", enz... (zie het menu "Layer"). Let wel; op deze manier kan je - in dit vb - later de tekst niet meer wijzigen of verplaatsen.
    http://www.theafricabug.com

Comment

Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb het geprobeerd en het lukt me niet. Ik maak een nieuw document aan..type een tekst..selecteer de laag en activeer dan de action die je hier kunt vinden..

http://www.webteknique.com/ps_actions/action.asp?action_id=1&cat_id=0&cat_desc=Most+Popu lar+Actions

Hij gaat dan aan de gang maar maakt zelf een lege laag aan ..foutje in de action dan misschien?

Robbert
      EOS 300D,EOS 1DMKII, 580EX II Flitser,Canon 70-200 mm L F4, 18-55mm 1:3.5-4.5, 28-105mm 1:3.5-4.5 Canon en 70-300 mm Tamron 1:4.5-5.6

Comment

Je kan de action stap voor stap uitvoeren en dan zie je 'waar' de fout zich bevindt. Je kan een foute stap er zelfs uithalen door de bewuste stap te selecteren en het vuilbakje te gebruiken (wel in opname-modus geloof ik).
        ToM.___ //Fuji s602.
        www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
        It goes to 11 you know? 1 louder.

Comment

Voor een ieder die er ooit mee te maken krijgt...het lettertype was te klein gekozen. Dan ziet et er volgens de action uit alsof er geen letter is.
          Bij deze opgelost..

Robbert

Comment

Working...
          X