Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1foto gemaakt uit 100den foto's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 1foto gemaakt uit 100den foto's

Het zit zo , voor mijn ma haar 50ste verjaardag zouden we graag een foto laten maken van haar maar bestaande uit een groot aantal foto's van ons / familie /.... zodat je dus van ver mijn ma herkent en van dicht alle fototjes kan zien. Beter kan ik het niet echt verwoorden aangezien ik de juiste naam er niet van weet.

Nu vroeg ik me af hoe je dit kan maken , bestaan er daar programma's voor (liefst gratis programma's). Of andere manieren om daar aan te komen?

mvg David
    [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

Re: 1foto gemaakt uit 100den foto's

Goh, ik heb daar ooit eens een tutorial over gezien, maar waar hè!
    Ik ga zoeken, als ik hem vind, dan laat ik het weten.

Peter

Comment

Ik heb het nog nooit geprobeerd, maar is niet zo moeilijk denk ik.
      Ik ken niet zoveel gratis software dus weet niet of het daarme zal lukken. Maar ik zou het zo in photoshop doen:
      Maak een basis mozaiek met allermaal de kleine fototjes. daarboven leg je dan je grote foto en verander de layer van Normal naar Overlay verminder dan nog de Opacity een beetje en je krijgt dat effect.
      ... see the ART not the TOOL ...

Comment

Iemand heeft deze link hier al eens geplaatst:

AndreaMosaic, a photographic mosaic Software. With this freeware program you can create your own photographic mosaics made with your own pictures!

Zeker niet de professionele versie, maar je kan al eens oefenen!

Comment

met de freeware Foto Mosaik :
          Mijn fotowebsite : www.filover.be

Comment

merci, naar zo iets was ik dus op zoek maar aangezien ik de naam niet wist , bedankt!

(als er nog betere programma's zijn let me know)
            [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

Comment

is die versie gratis dan?

duh....ja dus. zie dat jee kaartje kunt sturen als bedankje....heeft zich dus al opgelost..
              Last edited by knofje3116; 6 mei 2007, 19:34.
              Een dag niet gefotografeerd, is een dag niet geleerd..Canon 400D, sigma 105mm, sigma 50-500,de kitlens, en een rugzak die te zwaar is...

Comment

Dit wordt dan mijn te versturen kaartje:

Ik heb deze nadien wel gemixed met de originele foto; Je kan dit ook rechtstreeks met het programma, maar ik behoud liever de controle over die dingen, dus heb ik het in PS gedaan (+ de nodige usm).

Zo kwam hij trouwens uit het programma, 3500 foto's later, en onbewerkt.
                Maar iets te druk (lees: onleesbaar) volgens mij.

Belangrijke nota: Het kan zijn dat enkele opmerkzame BD'ers hun foto in de achtergrond herkennen....please, don't sue me!

.

Comment

hoeveel foto's zitten daarin??? Echt 3500?
                  Een dag niet gefotografeerd, is een dag niet geleerd..Canon 400D, sigma 105mm, sigma 50-500,de kitlens, en een rugzak die te zwaar is...

Comment

als je goed kijkt zie je dat er ze enkele malen worden herbruikt.

Comment

Je kan ingeven hoeveel maal ze mogen herbruikt worden. In dit geval x2

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door maniac Bekijk bericht
                        Iemand heeft deze link hier al eens geplaatst:

AndreaMosaic, a photographic mosaic Software. With this freeware program you can create your own photographic mosaics made with your own pictures!

Zeker niet de professionele versie, maar je kan al eens oefenen!
                        Yep dit programma heeft 3 jaar gelden het mooiste resultaat gegeven van de mosaic programma's die ik uitgeprobeerd heb. Wel een beetje zoeken in het begin maar achteraf zeer mooi resultaat.

Comment

Working...
                        X