Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

werkje photoshop

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• werkje photoshop

nja nu het toch gemaakt is ben ik er wel kleinkleinbeetje trots op dus laat ik het hier maar eens zien hé, ipv altijd naar andere mensen hun werkjes te kijken
    dit is van Esher

Edit mod JLP: Het is niet toegestaan om andermans afbeeldingen op BD te tonen, daarom is je voorbeeld achter dit linkje gezet.

en dit is wat ik er van heb proberen maken met photoshop

we moesten dus voor school foto's bewerken met photoshop naar een schilderijvoorbeeld

jullie mogen hier nog altijd commentaren zetten want ik kan nog dingen veranderen
    Groetjes!
    Last edited by JLP; 1 mei 2007, 19:06.

Re: werkje photoshop

Knap gedaan
    Kan je misschien even toelichten hoe je dit effect bereikt hebt?

Comment

ja ik heb er een diapresentatie over gemaakt aangezien we het moeten voorstellen op school
      kzal die ff ergens uploaden

voila done: klikkie

/edit
      oh excuseer mod wist niet dat de copyrightregels zo strikt nageleefd werden , om juist te zijn zal ik dan de eigenlijke link ook maar geven want ik had het even ge-'imageshack'ed voor het gemak
      Crowdsourced logo, freelance graphic and web design at DesignCrowd. 1,135,674 freelance designers compete to create amazing designs for your business. Start Today!
      Last edited by Ares; 1 mei 2007, 19:32.

Comment

Mooi en creatief.
        Ik wou me eigenlijk ook al zo eentje maken want ik ben een grote fan van Escher.
        Dali heeft ook zoiets gedaan, maar dat was dan meer met bollen .
        En bedankt voor het woordje uitleg.

Als ik een paar suggesties kan doen :

* het schildereffect vind ik eigenlijk niet zo geslaagd. Maar da's een makkie want het is gewoon een filter. Er zijn heel wat beter filters/instellingen daarvoor en in PS zitten er zowiezo al verschillende.

* Paar details :
        - ik zou de randen waar je het haar ziet (linkerkant foto), ook glad maken
        - je kan eventueel nog wat meer diepte geven door aan de binnenkant van de 'stroken' nog een belichtingsverloop te steken

Comment

zou jij anders eventueel een schilderijeffectje kunnen geven aub? geen id hoe ik dat met photoshop moest gaan aanvangen

Comment

Ga naar filter > filter gallery.
            Onder sectie artistic of brush strokes vind je er verschillende.

Comment

Het probleem hier is, dat de schilderstijl niet past bij het concept. Ook een ander filter zal weinig baten.

Ik verduidelijk mij:
              Het concept kan je surrealistisch noemen, dus moet de schilderstijl daar ook aan beantwoorden. Wat wil zeggen dat je hoedanook een 'realistische' schilderstijl moet aanhouden. Nu, dit is al gedaan door anderen, maar wat je bv kan doen is de foto van het gezicht omvormen tot een bv een realistisch hoofd van glas, of van metaal, of van goud, of van steen, of van hout, of van papier, etc...

Zo blijf je in de stijl van het concept, en doe je er toch iets anders mee.

Ook zou ik de spaties lucht wat kleiner gemaakt hebben, zodat je meer hoofd ziet.

Het is raar, maar zo'n 25 jaar geleden had ik dezelfde opdracht op school. Het was alleen niet in Photoshop te doen dan, maar met de traditionele brush. Ik heb mijn werk die ik toen gemaakt had nooit teruggezien. De 'meester' is er waarschijnlijk mee gaan lopen.

Zorg ervoor dat hij ook met het jouwe gaat lopen!

Comment

sjiek gemaakt!! Dat ge echt de vorm volgt van die contour is nice!;-)
                Sony N2 : CCD sensor 1/1,7"- 10,3 Mpix-3x optical Zoom - 6 x Digital Zoom-ISO 1600- f/2.8-8W - f/5.4-16T Snelheid: 1/8 tot 1/2000 s automatisch, 1" tot 1/2000geprogrammeerd auto, 30" tot 1/1000 s handmatig

Comment

esher is de max!!! ik vind dit geslaagd maar het paarse randje stoort mij wel en ik begrijp die 2de swing (of hoe je het ook noemt) ,van boven naar beneden getelt, aan de linkse zijde niet? er steekt nog een stuk uit gelijk.
                  Last edited by sweetbeat; 3 mei 2007, 23:12.

Comment

hej bedankt voor de reacties allemaal
                    ik ga helaas geen tijd meer hebben om er nog grote zaken aan te veranderen met andere taken die klaar moeten zijn, sportexamens die volgende week beginnen en waar ik nog voor moet oefenen en dan binnen 2 weken theorieexamens.

dat stuk bij die 2de swing dat uitsteekt is haar staartje ofzo.. als je bij de powerpoint naar de originele foto kijkt zie je het duidelijk.

(offtopic: sweetbeat eeeuhm.. http://www.garagetv.be/video-galerij...video_wmv.aspx ben jij dat? )

Comment

ja dat ben ik grappig dage mij herkent

Comment

Working...
                      X