Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Drieluik maken met PS CS2 of Elements 5.0

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Drieluik maken met PS CS2 of Elements 5.0

Hoe begin je er aan? Waar moet je op letten?
    Wil iemand de moeite nemen om het me uit te leggen?

Re: Drieluik maken met PS CS2 of Elements 5.0

Maak een nieuwe achtergrond aan in de afmetingen die je moet hebben en indien het voor bij de drukker is aan 300 dpi.
    ( file-nieuw en alle afmetingen ingeven, zorg dat de achtergrodn op wit staat of de kleur die je wenst )

Open daarna uw 3 foto's.

Crop ze op de juiste afmeting ( vierkant of wat weet ik veel )
    Klik op de move tool ( bovenaan rechts in uw gereedschapvenster ) en sleep de foto op de achtergrond.
    Nu heb je 2 lagen staan, als alles goed is is de laag met de foto nog steeds geselecteerd.
    Pas nu de afmeting aan ( edit-transform-scale, ofwel geef je de juiste afmeting in, ofwel verklein je de foto door op de hoek van de foto te gaan staan en de foto zo te verkleinen. Zet wel dat knopje aan om de verhouding te behouden ( ziet er uit als een stukje ketting, en kan je bovenaan terug vinden ).
    Als die foto op de goeie afmeting staat zet je terug de move tool aan en sleep je de foto op de juiste plaats in uw achtergrond.

Doe dit met alle 3 de foto's.

je kan nog een schaduw, lijntje rond de foto's aanbrengen door 2 x op de laag van uw foto te klikken ( dan komt er een nieuw venster open ) en daar moet je dan maar eens mee spelen.

Veel succes!!
    Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Bedankt voor de heldere uitleg! Het ziet er op het eerste zicht niet eens moeilijk uit...dat moet me lukken.

Comment

Kan ik op één of andere manier een raster aanbrengen in dat nieuw bestand zodat alle foto's exact kunnen uitgelijnd worden?

Comment

ga naar het menu "weergave" - tonen - raster , dit raster wordt niet afgedrukt, dus geen paniek
          groetjes, Nina
          trotse eigenaar van een fuji S602Z
          Member of the Han Fan Clan
          http://ninasgallery.fotopic.net
          http://ninas--tutorials.fotopic.net

Comment

als het voor bij de drukker is zorg ervoor dat je 3mm snijwit hebt. dus als je eindformaat bv 9,5x27 is dan moet je ontwerpen op 9,8x27,3. En als je tekst plaatst dan plaatsen op 3mm van de boord van het eindformaat om te voorkomen dat er in gesneden word.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kade Bekijk bericht
              Kan ik op één of andere manier een raster aanbrengen in dat nieuw bestand zodat alle foto's exact kunnen uitgelijnd worden?
              Hulplijnen gebruiken.Hééééél handig.
              'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sweetbeat Bekijk bericht
                als het voor bij de drukker is zorg ervoor dat je 3mm snijwit hebt. dus als je eindformaat bv 9,5x27 is dan moet je ontwerpen op 9,8x27,3. En als je tekst plaatst dan plaatsen op 3mm van de boord van het eindformaat om te voorkomen dat er in gesneden word.
                Deze is niet voor bij de drukker, maar ik ga je tip zeker in gedachten houden voor later. Bedankt!

Comment

Working...
                X