Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Chroma Key

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Chroma Key

Heeft iemand ervaring met chromakey??

Dit zou naar wat ik heb gehoord erg makkelijk zijn in fotobewerkingsprogramma's om te selecteren (via plugins)
    Gewoon klik en alles wat die kleur heeft is weg of wordt vervangen door een aangeven andere kleur.

Dit lijkt me erg makkelijk om een onderwerp maar 1x goed vast teleggen en dan naar gelang wat de wens is even een andere achtergrond te maken.

Alvast bedankt voor jullie reactie
    -------------------------------
    Een tas met een D300 en wat glas

Re: Chroma Key

Dat gaat toch ook goed met select color en hue.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

@ hjanssen

kun je dat ons eens uitleggen !!!
      of heb je er ergens een tut van

mvg sorvats

ps ben er ook wel geintereseerd in
      Nikon D70 nikkor 18-70 mm
      , AF micro nikkor 60 mm , nikkon sb 600

Comment

Der valt niet veel aan uit te leggen. Met 'select color' een kleur selcteren en dan een aanpassingslaag "Hue & sat" aanbrengen en met de hue schuiven tot het geselecteeerde deel de juiste kleur heeft. Het bereik van de kleur kun je in het color select venster nog aanpassen. Wil je de geselecteerde delen vervangen door egale kleur dan vullen met de voor- cq achtergrondkleur.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik ga dat eens proberen, maar het is toch ook mogelijk om dan bijv een persoon of ander voorwerp op een andere foto te plaatsen?
          Dat is op deze manier niet mogelijk.

Bedoel dat je een snelle goede selectie moet kunnen maken op deze manier.
          Een tas met een D300 en wat glas

Comment

Working...
          X