Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto vergroten ...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Foto vergroten ...

Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
    Wel dan een concreet vraagske :

Er is me gevraagd een foto/compositie te ontwerpen die in een vergaderruimte gaat gehangen worden.
    De compositie gaat ongeveer 2 meter op 1 meter zijn.

De vergaderruimte is niet zo groot.
    De personen gaan uiteraard niet vlak op de foto gaan kijken, maar tussen de wand en de stoelen langs de vergadertafel is er toch maar een halve meter ruimte.
    Wanneer mensen dus aanschuiven aan tafel (if you know what i mean) kijken ze er wel vlak op.

Als je uitgaat van een hoog kwalitatieve foto, hoeveel pixels zou ik dan nodig hebben. Waarop het wordt gedrukt, weet ik niet.

Weerom halve of gedeeltelijk informatie !

Laat ons zeggen voor een afdruk in posterkwaliteit minimaal 72dpi op formaat
    beter is 144 dpi op formaat.

Na even checken in Photoshop zou ik zeggen minmaal 5669 X 3769 pixels of een goede 21 megapixel, dus een opname van 8 megapixel maal 3 gaat geen probleem geven.

Dat in sommige onstandigheden de kijkers dichter komen dan de bedoelde kijkafstand moet je der bij nemen. Als voetganger loop je ook op oogafstand voorbij 20 M2 affiches en dan zie je de bollen ook hé, maar van op afstand in de wagen ziet alles er prima uit.

MVG, Jeff
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
      Weerom halve of gedeeltelijk informatie !

Laat ons zeggen voor een afdruk in posterkwaliteit minimaal 72dpi op formaat
      beter is 144 dpi op formaat.

Na even checken in Photoshop zou ik zeggen minmaal 5669 X 3769 pixels of een goede 21 megapixel, dus een opname van 8 megapixel maal 3 gaat geen probleem geven.

Dat in sommige onstandigheden de kijkers dichter komen dan de bedoelde kijkafstand moet je der bij nemen. Als voetganger loop je ook op oogafstand voorbij 20 M2 affiches en dan zie je de bollen ook hé, maar van op afstand in de wagen ziet alles er prima uit.

MVG, Jeff
      die 20 tot zelf 40 m2 affiches worden niet op een inktjet geplot maar zijn geprint in offset, met een rasterlineatuur (al naargelang) tussen 5 en 15 lpi wat kompleet niet te vergelijken is met een inktjet welke zeker voor foto's geen rasters gebruikt.

Neem je file, ga naar een degelijke afdrukstudio en bespreek met de mensen die daar de ervaring hebben wat mogelijk is met die specifieke file in hun specifieke configuraties, welke soft? rip? plotter? gebruiken zij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krisdg Bekijk bericht
        ... geprint in offset ...

Aaaarrghhhh.... printen in offset ???
        Drukken noemen ze dat nog altijd.
        Nikon D90 - Nikon 18-135mm f3.5-5.6 - Sigma 24-70mm f2.8 - Sigma 70-200mm f2.8 - Nikon SB600
        Sigma 70-200 f2.8 te koop!

Comment

Working...
        X