Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto verkleinen in MB

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Foto verkleinen in MB

Hallo, kan er iemand mij helpen met het volgende probleem,

Ik heb foto's genomen met toestel van 8mio pixels, als ik deze opsla op pc zijn dat files van +- 3,5MB wat geheel normaal is.
    Maar ik wil deze files verminderen in MB om via upload naar een fotoservice door te sturen, wanneer ik 100 foto's van +-3,5MB wil uploaden dan duurt dit minimum 15 uren.

Is hier een oplossing voor zonder dat er kwaliteitsverlies optreed?

Dank bij voorbaat

KB

Re: Foto verkleinen in MB

Met een fotobewerkingprogramma zoals PS,daar een aktie maken.
    Met BDsizer.
    Kwliteitsverlies zal je altijd wel hebben...denk ik.
    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Ten eerste moet je de resolutie van je beelden aanpassen aan het output-medium. Voor een ordinaire 10x15 afdruk @ 300dpi volstaan doorgaans beelden van pakweg 1200 x 1800, dus grosso modo 2 megapixels.
      Resizen met een beeldbewerkingsprogramma dat een goed algoritme heeft (bicubic of beter). En na resize met mate verscherpen.

Als dat nog niet genoeg is, zal je vrede moeten nemen met een hogere jpeg compressie en het bijhorende kwaliteitsverlies.

Gegroet,
      Tom.

Comment

Er zijn verschillende mogelijkheden .
        De ene al wa beter dan de andere, ik zou de orginele opnames niet wegdoen of overschrijven maar in een bewerkingsprogramma zoals Photoshop Elements de bestanden aanmaken met een nieuwe naam en deze bestanden dan door sturen naar de centrale.

Een regel is je hebt nodig 300 dpi op het formaat van de gewenste afdruk dus kan je dat instellen in het gebruikte programma bijvoorbeeld 10 x 15 cm op 300 dpi, de compressie zal je bestand ook nog verder laten verkleinen maar dat geeft verlies aan kwaliteit . Vergeet niet van bij een verkleining je bestanden ook wat te verscherpen .

Een ander mogelijkheid is werken vanop CD en deze CD dan afgeven of opsturen naar de centrale .

MVG, Jeff
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Working...
        X